Da jeg for nylig modtog besked om, at YouSee ville sætte prisen på deres bredbånd op fra den 1. januar 2024 blev jeg – indrømmet – temmelig muggen.
Jeg har gennem årene siden YouSee helt overtog styringen af Fullrate været ramt af flere nyheder om, at prisen ville stige – og denne gang var simpelthen dråben.
Goddag til Oister
Når man bor i en et-værelses lejlighed, så gider man ikke en masse kabler, og derfor gik der heller ikke mange øjeblikke før jeg begyndte at læse intensivt på en løsning fra Oister. Det danske bredbåndsmarked er præget af en ret ringe konkurrence, så flere har tydeligvis behandlet kunderne som et tag-selv-bord med nogle priser der er helt til grin, når man kigger på kapacitet vs fx fibernet…
Til gengæld blev jeg rigtig glad for Oister, for deres router blev hentet i pakkeudleveringen (kiosken) i Føtex i går, og inden for få minutter var jeg kørende. Når man kommer fra 25/5, så er det dobbelte trådløst helt suverænt i min bog! 🙂
YouSees sidste dumhed
Jeg var heldigvis advaret gennem en snak med min søster omkring YouSee. Da hun nævnte, at de godt kunne finde på at fortsætte opkrævning efter sidste dato, var min første tanke, at SÅ udspekulerede var de næppe. Men jeg tjekkede det, fordi jeg i forvejen skulle have styr på hvilket sted deres router skulle retur til. Så HAVDE de sørme klargjort en betaling for december, selvom bredbåndet flere dage før var opsagt med gyldighed fra 17. november.
Man lægger an til, at meget ikke kan lade sig gøre enten via mail eller chat, men YouSee bevæger sig på kanten af købeloven, hvilket Forbrugerombudsmanden BURDE tage et blik på. Allerede da jeg ville sige op var sælgeren smart – og dygtig – og jeg måtte flere gange gøre ham opmærksom på, at han sikkert var en meget flink mand, men at vi var nødt til at nå frem til, at jeg ville ud af kløerne på TDC/YouSee.
Det var kreativt, at jeg kunne spare 20,- ved at droppe et fastnet jeg ikke brugte, og som kun var en del af det han selv kaldte ‘den gamle Fullrate-pakke‘. Det ville nok have klædt ham, at bemærke, at jeg dermed nok var en temmelig stabil betalende kunde. Men den del gad jeg slet ikke gå ind i, for samtalen handlede egentlig kun om, at man skulle forbi denne for at få LOV til at forlade YouSee.
Summa summarum, så er jeg nu en glad Oister-kunde, og selvom det var fristende også at behandle sagen ovre på min blog om kundeservice, så tænker jeg, at de fleste nok skal ramme denne artikel herovre på min private blog.
God weekend til alle. 🙂