Jeg bliver SÅ træt af folk på DBA

Jeg må blankt erkende, at nogle mennesker kan drive én til vanvid. Du sætter en vare til salg, og der sker en af fire ting hver eneste gang.

  • En seriøs handel – den gode, men alt for sjældne, historie
  • Skambud
  • Det haster
  • Du hører intet hvis folk bliver forsinkede

Lad os tage dem en for en…

En seriøs handel – den gode, men alt for sjældne, historie

Der findes mange gode handler, hvor tingene bare glider. Det skal siges.

Men der er sandelig også de handler, hvor køberen stiller mange spørgsmål, som nemt kunne tjekkes, hvis vedkommende gad lave en Google-søgning. Det gælder især, hvis du sælger IT udstyr. Det er åbenbart ikke alle, der ved at producent, produkt, modelnr og så ordet “specs” giver nøglen til de fleste oplysninger… 🙂

Nogle abonnerer tydeligvis på, at der ikke findes dumme spørgsmål, og sådan må det være. Vi lever med det. Men når folk kun spørger, får et svar, og så ikke engang gider takke for svaret, så føler jeg i hvert fald, at jeg har spildt min tid, for vedkommende spurgte bare for at spørge. Jeg skriver gerne en kort besked et par timer efter med teksten “Hvis du har yderligere spørgsmål, så skriv endelig”.

Så har man ligesom givet folk en fair chance for, at vurdere om de er interesserede, og så kan man med god samvittighed gå videre til næste levende billede. Eller slette og gentage annoncen, hvis den er røget ned af ranglisten på grund af nye annoncer. Lille cowboy-trick til de mindre erfarne. 🙂

Skambud

Nogle gange kommer skambuddet endda med en historie om hvor lidt penge vedkommende har, og det kan man have stor sympati for, men det er ikke mit bord. Jeg sætter en vare til salg, og jeg behøver ikke argumentere for, hvorfor jeg synes at et bud på 1/3 af prisen er uanstændigt, vel?

Det haster

Denne type kan næsten blive fornærmet over du ikke tager hjem tidligt for at passe DERES behov. Køb og salg handler om, at begge parter er tilfredse, og jeg tager ikke tidligt fri for at passe en aftale, og slet ikke med en person, som så ikke kommer alligevel, hvilket leder mig til den sidste type…

Du hører intet hvis folk bliver forsinkede

Det her er virkelig typen, hvor man godt kunne tænke sig, at man UDOVER MitID-valideringen kunne se en stjernevurdering på potentielle kunder. Folk der ikke kan finde ud af at sende en sms, når/hvis de bliver forsinkede. Det er simpelthen dårlig opdragelse.

Det er helt fair, at man kan blive forsinket, men det koster gratis at sende en sms, så andre ikke føler sig til grin. Jeg ved godt, at man ikke får spor ud af at hidse sig op, og jeg er også blevet bedre til at leve med det, men det irriterer mig, at vores samfund er blevet sådan som det er nu om stunder. Siger jeg og lyder som en gammel mand.

Konklusionen

Der kan siges meget godt om at produkter kan gå videre til nye brugere, når man selv er færdig med det, men helt ærlig, så er det bare irriterende, at vi andre skal agere pædagoger bare fordi pågældendes egne forældre aldrig tog sig sammen til at fortælle hvordan man opfører sig i samfundet.

And on that note, god weekend til alle. 🙂

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.