YouGov – sjov behandling af undersøgelser

Her til morgen var en af undersøgelserne hos YouGov seneste nummer af SøndagsAvisen, og når man til første spørgsmål, som jeg, svarer, at nyeste nummer ikke var læst endnu, da forsiden ikke endnu havde fanget interessen, kommer man videre til en ny undersøgelse. De ‘oprindelige’ 25 point forsvinder, og du bliver derefter eksempelvis tilbudt en anden undersøgelse.

Nu handler verden ikke kun om antal point. Indrømmet. 🙂

Dog er der dælme også forskel på hvilke virksomheder der skal besvares oplysninger om, og som brugerpanel-medlem kan det godt undre, hvis YouGov på forhånd bruger den slags tricks for at generere endnu flere svar end de egentlig betaler sine medlemmer for.

Der er ikke tale om en teknisk fejl, for adfærden har været der tidligere. Denne gang blev jeg dog en smule irriteret over, at det fortsatte, og da mails fra dem er sat til no-reply, kan man ikke få fat på YouGov selv ad denne kanal. Så kunne det nærmere være, de gad reagere når der kom et indlæg her på bloggen.

Rigtig god dag derude i det ganske danske land.

 

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.