Enhver influencers værste mareridt

Hvis du spørger bloggere og andre influencers, herunder Instagram-brugere, så er det mest typiske spørgsmål, de møder: “Hvor er din kjole fra?” Det er et af de mest fantasiløse spørgsmål, dels fordi Google er din ven, men også fordi spørgsmålet stilles, selvom der udtrykkeligt står, at personen ikke ved hvor tingen er fra…

Jeg får kvalme af den slags ensformige spørgsmål, for vi ved, at noget af det, de danske medier ofte fokuserer på, netop er skjult reklame – det såkaldte product placement. I mange tilfælde stilles spørgsmålet, fordi vedkommende åbenbart ikke kan skrive andet.

Da jeg i sin tid brugte Facebook lavede jeg et eksperiment, hvor jeg tjekkede hvad vedkommende havde skrevet på de indlæg hun havde delt. I hvert af tilfældene var det præcis samme spørgsmål UDEN nogen ekstra betragtninger. Det kan man saftsuseme da kalde ‘standardtekst’. 🙂

Det er dejligt med kommentarer, hvilket enhver blogger kan bekræfte. Dog bør man gøre sig bare en smule umage, hvis man gør det for at skabe linkbuilding. Hvis du ikke har andet at byde på end et spørgsmål om hvor en vare kommer fra, så lav noget andet. Luft hunden, kys kæresten, lav origami med ungerne – whatever!

Til gengæld kan jeg så også glæde de gode kommentarskrivere med, at en klog kommentar KAN give bonus. Man bliver opmærksom på nye og intelligente mennesker, som matcher dele af ens netværk på områder, man ikke nødvendigvis selv ved noget om, og det kan på langt sigt være en rigtig god investering. At folk kontakter dig, fordi du har skrevet noget klogt, eller i hvert fald som minimum måske begynder at følge dig, fordi de opdager du havde noget fornuftigt at sige. Ren win-win 🙂

Rigtig god dag til alle bloggens læsere.

Dette indlæg blev udgivet i blogning og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.