Fokus på det kinesiske marked

Det var yderst interessant at se nyhederne her til formiddag, for vi kunne på TV2 News høre, at kineserne faktisk handler danske varer i et omfang, så vores samhandel med Kina nu er ved at overgå handlen med USA. Tidligere har vi kun hørt om billige kinesiske varer via f.eks. app’en Wish, og al den ballade PostNord har oplevet med billig porto, som gav dem et underskud på distribution af billige kinesiske forsendelser her i landet.

Et eksempel på den positive udvikling var leverandøren af sexlegetøj, Sinful, hvor Mathilde som medstifter af firmaet kunne fortælle, at man på de første 3-4 ugers eksponering i Kina allerede har fået 3-400 ordrer. De har nu samme antal besøgende på deres webside fra Kina som de har fra hele Danmark. Det danske marked havde hidtil givet dem en omsætning på ca. 60 millioner. Man kan af deres beskrivelse af deres baggrund læse, at de har eksisteret siden 2008, så den omsætning er nået på ti år. Ikke dårligt, når kineserne så allerede ser ganske lovende ud…

Når man som ungt menneske derfor skal vælge sig et sprog at fokusere på, så er kinesisk værd at kaste et blik på, og det især hvis man i forvejen kender folk med kinesisk baggrund, for det kan hjælpe dig godt på vej til at høre hvordan du kan komme til at mestre sproget.

Jeg havde tidligere set en dokumentar om, at dansk modermælkserstatning var i høj kurs ude i østen, men ikke tænkt videre over det, for det lød jo til at være et rimeligt begrænset område, men nu kan jeg da se, at udviklingen er godt i gang, og det er absolut værd at overveje hvordan du har beskrevet dine varer, hvis du har en webshop. Mathilde kunne fortælle, at kineserne især godt kan lide historierne om hvorfor et bestemt produkt er blevet lavet, og f.eks. hvorfor økologi betyder noget for danskerne.

Så gang i din storytelling på dit website. Grib chancen. Carpe diem – grib mulighederne.

Rigtig god dag herfra til alle bloggens læsere. 🙂

Leave a Response