Google — fra portal til verdensdominans

Det kunne i dag konstateres, at Google i dag fylder 11 på grund af en ændret grafik på deres forside, og det fortjener da et stort tillykke. Et stort tillykke fordi 11 år er nærmest en evighed i en branche hvor tingene skifter på ganske få måneder — og nogle gange inden for ganske få uger. Men når det gælder at være en søgeportal har Google cementeret sin placering på IT-markedet for længst.

Google har spredt sig på rigtig mange områder. Nogle vil mene alt FOR mange områder, mens andre vil erkende sandheden bag, at det er en god idé ikke at lægge alle sine æg i samme kurv. Spred risikoen er et godt råd — ikke alene inden for IT…

For Google har det været op ad bakke. I sin tid var mange fans af Altavista, Yahoo og sågar portaler som sidenhen er forsvundet fra jordens overflade. I år kom en ny spiller på banen, som faktisk kan ende med at blive et Waterloo for Google-drengene — Bing. Kampen er ny, og ingen ved endnu hvordan denne kamp vil komme til at udspille sig.

Hvad vi dog alle kan regne ud i lyset af fortiden er i hvert fald at virkeligheden ofte er endnu mere spændende end den rene fiktion. Om 9 år skal vi enten ønske Google tillykke med de 20 eller se frem til Bings næsten 10 år på markedet. Til den tid vil altid stå en del klarere… 🙂

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.