TDCs service-håndtering

Når det gælder TDC og begrebet “service” har vi alle en holdning. Det har vi såmænd alle haft lige siden vi havde både KTAS og JTAS og senere TeleDanmark. Service-håndteringen er bestemt ikke blevet bedre hos TDC. Faktisk er det gået værre og værre, med højere priser end nogensinde før.

Når der ringes til fejlmeldingen (80808047), så ryger folk af linjen. Det er nemlig TDCs måde at svare folk med fejl. Ikke noget med at fortælle, at der er et landsdækkende problem med tv-signalet. Nej, der bruges såmænd tid på at fortælle om TDCs velsignelser ved TV i forbindelse med det digitale signal. Altså salt i såret hos ALLE de kunder hvor det ikke fungerer!

Efter gentagne gange at have forsøgt at komme igennem ringer jeg på nummeroplysningen (118) for at høre om der var et alternativt nummer for fejlmeldinger når det nuværende ikke virker. Først da jeg nævner vores servicekontrakt, der jvfr. nedenstående skærmdump koster 172,- om MÅNEDEN — altså 2.064,- om året — får jeg at vide at der er et problem med TV-signalet som måske ligger til grund for at nummeret ikke virker. Tak til Gerda for den ærlighed. Hun er nok den eneste som fortjener ros for bare at levere en smule service i en virksomhed som tydeligvis ikke aner noget som helst om service ellers. Selv et almindeligt HG-pensum kunne godt komme til at volde problemer i faget “Salg & Service” når man ikke forstår at udnytte sit eget Voice Response system som garanteret har kostet kassen.

[Grafikken er væk efter Screensend gik ned]

Hvad værre er, det er først da jeg tjekker TDCs hjemmeside, at jeg finder bekræftelse på fejlen.
[Grafikken er væk efter Screensend gik ned]

Det BURDE TDC have indsat i stedet for sin salgstale for at mindske folks frustration. Klokken er knap 19, så Nyhederne må vi kigge i vejviseren efter. Stueantennen var vi så dumme at afskaffe dengang vi fik TDCs kabelservice, og desuden gik toget altid i signalet. Sådan er vilkårene når man bor ved siden af jernbanen, ikke sandt? 🙂

God weekend til alle. 🙂

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.