Sandheden ofte ilde hørt…

Det er nogle gange til at grine af, men hold da op hvor vil folk gerne have du er ærlig, bare du ikke siger sandheden…

Når en kammerat spørger til elektronisk journalføring, og foreslår PDF, hvorefter jeg anbefaler at kigge nærmere på en relationsdatabase eller ren SQL for at fremme søgehastigheden. Når folk spørger en nær bekendt om hendes syn på et bestemt familieanliggende, og så får svar, som de bagefter ikke bryder sig om.

Listen er endeløs, og nogle gange kan jeg godt få tanken: hvorfor spørge hvis ikke man vil have et svar?

Det er klart, at der er forskel på IT-spørgsmål og så de svar som måske rammer dybere. Men alligevel: hvorfor spørge hvis ikke du vil have svar?

Hvis forskere på forhånd vidste hvilke svar de ønskede var der jo ingen grund til at forske, vel? Hvis forhandleren gik til det store bord og vidste alt var afgjort på forhånd var der jo ingen grund til at forhandle, vel?

Derfor er dagens visdomsord: forvent at et svar gør dig klogere næste gang du spørger nogen om noget. Hvis ikke du vil være klogere, så lad være med at spørge…

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.