Online reklame der VIRKER

Du har sikkert selv oplevet det. Du så en reklame på tv, og tænkte, at det måtte du tjekke nærmere. Så ser du samme reklame en lille uges tid senere, og du kom sørme aldrig ind på den hjemmeside… Prøvet det?

Der er mange teorier om online reklamer. Nogle er vilde med Facebook-reklamer. Andre foretrækker Google Adwords, mens andre bruger andre metoder. Hvad der virker bedst afhænger af dit produkt.

Når budgettet er brugt, stopper reklamerne

En ting man skal vide er, at mange oplever for det første, at de bruger deres daglige budgetter langt hurtigere end forventet. Når budgettet er brugt, stopper reklamerne dén dag. Så risikerer du at dag 4-5 måske er stille, og da bruger du selvfølgelig meget lidt penge på reklamer – men det kompenserer ikke for dag 3 hvor du opbrugte budgettet tidligt på døgnet.

En lang historie kort. Du risikerer at tabe penge, hvis du har lagt det forkerte budget – og du risikerer at gå konkurs hvis du gør det forkert, for det handler naturligvis IKKE om bare at sætte et meget højt reklamebudget. Det handler mindst lige så meget om, at sørge for, at du konverterer de folk du tiltrækker med din reklame til kunder, så pengene kommer i kassen igen…

Artikelmarketing – DERFOR virker det!

Nu kunne man tro, at man KUN skulle bruge artikelmarketing, altså skrevne artikler enten rundt omkring på egne sider, gæsteindlæg på andre blogs eller betalte indlæg i partnerskab med andre bloggere.

Først skal man forstå, at det effektive ved artikler rundt omkring på nettet er, at når først de er skrevet, så er de 24/7 online. Dog skal du, udover dette indhold, også have styr på din marketing på SoMe, for de sociale medier kan både gøre en masse godt for din trafik, men sandelig også meget skidt, hvis du rammer en shitstorm

Der er bare nogle mennesker, som elsker at provokere. Det er måske godt i politik, hvor man tydeligvis præmierer frækhed, men når det gælder et firmas image, så kan det være endog særdeles farligt at forsøge at skabe sig et brand på provokation.

Der er så mange andre virkemidler, der virker langt bedre, og man skal altid huske, at du aldrig får en ny chance for at gøre et godt førstehåndsindtryk. 🙂

Fortsat god dag til alle bloggens læsere. 🙂

Leave a Response