Du har brug for dit eget domæne!

Man ser det flere steder nu til dags: firmaer der vælger at lade deres webadresse pege direkte på en Facebook-side. Det virker en smule dovent, og derfor denne artikel, for du har brug for dit eget domæne!

Der er flere ting man skal være opmærksom på, når man lader sit domænenavn pege alene på en Facebook-side.

  • Hvad vil man gøre, hvis Facebook lukker ens side ned? Så har du et domænenavn uden indhold indtil du opdager fejlen, og får gjort noget ved sagen – og det kan godt tage tid
  • Det er lidt svært at optimere på en Facebook-side i forhold til søgemaskinerne
  • Du har ingen begrænsninger for, hvad du kan opnå på dit eget webhotel, hvorimod du alene kan bruge de funktioner Facebook stiller til rådighed, hvis du vælger den rene FB-side…
  • Sidst, men ikke mindst: har du tænkt over, du ikke EJER dine data ved at lægge dit indhold på en FB-side?

Så kan ivrige Facebook-fans komme med alle de indvendinger de vil. Det gør ikke spørgsmålene mindre relevante. Så kan du bagefter vælger at se bort fra spørgsmålene, men det fjerner ikke de indlysende svagheder som den dovne netstrategi fører med sig…

Der er sket noget med folks opfattelse af internettet. Mange er faldet for Facebook-ideologien, og det er både godt og skidt. Det er IKKE kun store virksomheder, der har gavn af deres egen tilstedeværelse online. Du KAN altså bare meget mere, når du selv kan styre alt det tekniske, hvorimod det er yderst farligt at forlede sig på en FB-baseret strategi helt uden egen profilering.

For hvis du spurgte en søgemaskine hvem du er, og din FB-side var blevet slettet, så ville du de facto næsten være ikke-eksisterende! Det glemmer mange…

Rigtig god weekend til alle bloggens læsere. 🙂

Leave a Response