Online business er slet ikke så tosset

COVID19 - coronakrisen og online business

Coronakrisen med den efterfølgende nedlukning af store dele af samfundet har været mildere for dem, som allerede har taget det store skridt, at gøre dele af deres forretning til en online business. Ikke at de dermed har haft samme omsætning som før corona, men de har i det mindste HAFT en omsætning…

Continue reading Online business er slet ikke så tosset →

Coronakrisen afslørede en dårlig moral

Den ultimative form for egoisme blev afsløret under coronakrisen. Nogle havde hamstret håndsprit, mundbind, gær og toiletpapir – og flere pile pegede også i retning af, at nogle sågar havde begået tyveri fra arbejdspladsen for, at få fat på disse ting foran alle andre. En kanal for salget af ikke-typiske varestørrelser var til stede på DBA, og heldigvis var der flere, der valgte at anmelde denne adfærd til DBAs kundeservice.

Continue reading Coronakrisen afslørede en dårlig moral →

Årsplan for Onlinebizzer

I fortsættelse af mit indlæg fra august, hvor jeg ledte dig videre til Maj Wismann, så vil jeg godt lige følge op med et godt forslag, som rent faktisk er gratis. Du skal kun give din e-mail for at få fingrene i denne fantastiske sag.

Continue reading Årsplan for Onlinebizzer →

Onlinebiz med Maj Wismann

Du skulle tage og kigge nærmere på Maj Wismanns Onlinebiz. Hun kan det shit, og hun brænder for det. 🙂

Continue reading Onlinebiz med Maj Wismann →

Branding – skab et positivt image

Alle iværksættere vil være klar over, at branding både kan være succesfuld, men bestemt også det modsatte. Hvis man spurgte ejernes af Jensens Bøfhus om de fortryder angrebet på en fiskerestaurant, så vil de nok svare, at den shitstorm var en smule dyrere end de selv havde forventet. Ligesom man skal tænke sig om en ekstra gang, før man indleder en retssag, så skal man også tænke sig om, før man launcher en reklamekampagne…

Continue reading Branding – skab et positivt image →

Brug emnefeltet klogt i dine nyhedsbreve

Her til formiddag modtog jeg et nyhedsbrev fra en større dansk producent af chokolade. Jeg har brugt firmaet, når jeg skulle sørge for en lille gave til veninder, og de har altid været hamrende stabile. Dagens afsked med dem er derfor også med blandede følelser…

Continue reading Brug emnefeltet klogt i dine nyhedsbreve →

De gode ideer kan beskrives kort

De fleste af bloggens læsere har nok set med på Løvens hule. Det er iværksætterprogrammet, hvor fem investorer tager stilling til de bud, som iværksætterne kommer med. Man kan nogle gange godt blive lidt overrasket over, at man nu hvor programmet har kørt i flere år stadig møder folk, som ikke har styr på nøgletallene for deres virksomhed.

Continue reading De gode ideer kan beskrives kort →

Har du styr på din målgruppe?

Først og fremmest Godt nytår, og velkommen ind i det nye år, 2019. Det er vist ingen hemmelighed, at mange kunne få langt mere ud af sociale medier end det, de rent faktisk opnår. Jeg har særligt skrevet om Twitter på både denne samt min private blog, men det gælder rent faktisk ALLE de sociale medier. Det handler om at have styr på sin målgruppe.

Continue reading Har du styr på din målgruppe? →

Glædelig jul og Godt nytår – en lille mini status

Som faste læsere vil huske, så har jeg tidligere bemærket her på bloggen, at den nu er et supplement til den kommende udgivelse på tryk af Tjen penge online. Det arbejde har taget en stor del af året, og der har hidtil kun været 12 indlæg i løbet af året…

Continue reading Glædelig jul og Godt nytår – en lille mini status →

Vil du tjene penge på nettet skal der arbejdes!

Hvis du vil tjene penge på nettet, skal der arbejdes! Intet kommer af sig selv. Uanset om du vil være Youtuber, vil bruge Instagram, vil blogge eller lave podcasts, så er der nogle vigtige ting som skal være til stede for at få succes. Læs med her, så du kommer godt i gang…

Continue reading Vil du tjene penge på nettet skal der arbejdes! →