Online reklame der VIRKER

Du har sikkert selv oplevet det. Du så en reklame på tv, og tænkte, at det måtte du tjekke nærmere. Så ser du samme reklame en lille uges tid senere, og du kom sørme aldrig ind på den hjemmeside… Prøvet det?

Continue reading Online reklame der VIRKER →

Tag ikke penge med på job – om konvertering af Adwords og placeringer i søgemaskiner

Jeg har tidligere givet det klokeklare råd “tag ikke penge med på job”, og her har jeg især tænkt på det at betale for at generere trafik. Flere SEO-eksperter har talt for at betale for Adwords-reklamer, hvorefter de har konverteret via højere betalte nøgleord i Adsense eller via konvertering til kunder.

Continue reading Tag ikke penge med på job – om konvertering af Adwords og placeringer i søgemaskiner →

Weablog – et blognetværk enhver blogger bør kende

Weablog er et blognetværk enhver blogger bør kende. De tilbyder opgaver til bloggere med god trafik, og deres priser er fornuftige for dig, som skriver på din blog. De konkrete priser afhænger af flere faktorer, og disse kender du når du har oprettet din blog på deres hjemmeside.

Continue reading Weablog – et blognetværk enhver blogger bør kende →

Du har brug for dit eget domæne!

Man ser det flere steder nu til dags: firmaer der vælger at lade deres webadresse pege direkte på en Facebook-side. Det virker en smule dovent, og derfor denne artikel, for du har brug for dit eget domæne!

Continue reading Du har brug for dit eget domæne! →

Nethandel og butiksdød – årsager og redningsmuligheder

Udviklingen er nem at spotte. Mange byer får ledige butikslokaler fordi butiksejerne ikke kunne overleve. Mange ser det som et resultat af den stigende nethandel, men er det hele forklaringen? Er der nogle andre årsager og redningsmuligheder? I så fald hvilke?

Continue reading Nethandel og butiksdød – årsager og redningsmuligheder →

Om Google Adsense og bannerreklamer

Faste læsere vil måske huske, at jeg har barslet med en ny version af Tjen penge online, som vil udkomme på tryk. Det er en større gennemarbejdning – og faktisk en omskrivning, for lige da jeg var ved at være færdig med afsnittet om bannerreklamer, så var der et firma som lød til at være på vej mod konkurs. Det var præcis det samme jeg var ude for, dengang jeg skrev den oprindelige e-bog om netop bannerreklamer…

Continue reading Om Google Adsense og bannerreklamer →

Har du overvejet en TPA?

Ja, det spørgsmål vakte nok en vis interesse, ikke sandt? 🙂

Alle har hørt om en PA – en Personlig Assistent – men ikke ret mange taler om en TPA – en Twitter Partner Assistent. Det skal der laves om på i denne artikel…

Continue reading Har du overvejet en TPA? →

Sæsoner giver muligheder

Her i Skandinavien er julen en stor ting. Vi gør en hel del ud af det. Ganske som Halloween tidligere var en amerikansk ting, og nu også er kommet hertil, så er alle sæsoner noget der giver muligheder, også for online indtjening.

Continue reading Sæsoner giver muligheder →

Det gode salg

Det gode salg er salget hvor både køber og sælger er tilfredse. Hvor sælgeren kan glæde sig over, at køberen har lyst til at komme tilbage, når der er brug for en ny vare. For andre sælgere er det gode salg det ‘store salg’ – hvor salgstallet er vigtigere end tilfredse kunder. Med dét perspektiv bliver det mindre gode salg også det lavere salg, alene fordi bundlinjen påvirkes. Hvordan kan vi harmonere disse forskellige interesser?

Continue reading Det gode salg →

Cybervalutaer – hold fingrene langt væk!

Jeg blev forleden spurgt om min holdning til cybervalutaer. Det skyldes nok især, at nogle tænker, at der findes en suveræn indtjeningsmuligvis HVIS en ukendt valuta bliver populær. Store gevinster kan få folk til at opgive deres sunde fornuft, og hvis du i forvejen har en holdning til, at du gerne vil med på vognen et sted, så kan ingen forhindre dig i at prøve.

Continue reading Cybervalutaer – hold fingrene langt væk! →