SWOT eller SSMT-analyser?

Du undrer dig sikkert over overskriften. De fleste bruger “SWOT-analyser” helt uden at tænke nærmere over ordets betydning. Blandt marketingfolk er det velkendt, at det betyder Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats”, hvilket på godt dansk betyder: “Styrker – Svagheder – Muligheder og Trusler.”
Continue reading SWOT eller SSMT-analyser? →

Balancegangen mellem det smarte og over-smarte

Det kan nogen gange være meget svært at afgøre balancegangen mellem det smarte og det over-smarte. Det jeg synes er genialt er måske ikke noget du synes om, og uanset hvor meget man taler om målgrupper, segmenteringer, sproganalyser, grafiske virkemidler, lyden m.v., så vil det hele altsammen også ende med et gæt.
Continue reading Balancegangen mellem det smarte og over-smarte →

WordPress forbi version 2.9

Jeg var faktisk lige før jeg var ved at blive irriteret over WordPress. Da version 2.9 udkom viste det sig nemlig, at mit eksisterende webhotel ikke havde en mySQL der var opdateret. Det vil sige, at det var den såmænd. Jeg havde indtil flere versioner af mySQL til rådighed.
Continue reading WordPress forbi version 2.9 →

Brugte du krisen fornuftigt?

Brugte du krisen fornuftigt — i forhold til at samle, sortere, revidere og integrere nye planer? Eller faldt du i søvn under krisen?
Continue reading Brugte du krisen fornuftigt? →

Kreativiteten der gik fløjten

Kreativiteten der gik fløjten er titlen på denne artikel, for faktum er, at der i dag mangler meget omtanke i den måde der laves reklamer på. Alle de fordomme der eksisterede før vi fik reklamer ind på de danske kanaler er for mange selskaber blevet til virkelighed.
Continue reading Kreativiteten der gik fløjten →

Jo, der kommer stadig indlæg, men…

Jeg er blevet stillet spørgsmålet om denne blog dør ud, og til det kan jeg kun sige: nej. Der vil lejlighedsvis komme indlæg, men de vil nok udkomme lidt mindre regelmæssigt på dansk end tilfældet før har været.
Continue reading Jo, der kommer stadig indlæg, men… →

Skuffende salg

Det var mildt sagt et skuffende salg i forbindelse med at jeg tilbød, at folk kunne købe min e-bog, og jeg ville donere halvdelen til Læger uden grænser hvis folk reagerede inden sidste søndag. Salgstallet blev et stort rundt 0.
Continue reading Skuffende salg →

At nogen vil tjene på ulykken på Haiti

Det er SKAMMELIGT at nogen vil tjene på ulykken på Haiti ved at lave falske websites for at lokke penge ud af folk. Heldigvis tyder det på, at der ikke endnu er dukket nogen danske sites op, men alligevel!!
Continue reading At nogen vil tjene på ulykken på Haiti →

Google — (dobbelt)moralens vogtere?

Når man læser betingelserne for at have Google Adsense reklamer på sine sites, så kan man læse følgende:
Continue reading Google — (dobbelt)moralens vogtere? →

Artikeldatabaser – slet ikke så tosset

Der er flere grunde til, at artikeldatabaser slet ikke er nær så tosset en idé som nogle tror. Primært eksponeres du langt mere end kun på din blog, alene. Men ydermere har du også den fordel at du kan skrive 5-10 artikler om et bestemt emne uden du nødvendigvis behøver, at oprette en separat blog til dit indhold.
Continue reading Artikeldatabaser – slet ikke så tosset →