Den lige vej fra A til B

Som du måske husker har jeg for flere år siden nævnt Simpleology. Ideen om at når du skal fra A til B er der ingen grund til at gå zig zag mellem andre opgaver på vejen. Fokuseret opmærksomhed på målet, punkt B, og derefter action frem til målet.
Continue reading Den lige vej fra A til B →

Det er i krisetider du skal bygge alliancer

Det er i krisetider du skal bygge alliancer, for mens alle andre bides når krybben er tom, så viser du overskud når du bygger relationer mens der er svære tider. Det er nemlig i de tider, at du får andres opmærksomhed.
Continue reading Det er i krisetider du skal bygge alliancer →

Tjene penge online — kendsgerningerne

Du kan lige så godt få kendsgerningerne om det at tjene penge online. Jeg lavede lige en opfølgning i dag efter vi kom hjem fra Julies konfirmation i søndags, fordi jeg tænkte jeg lige ville tjekke op på hvordan det egentlig er gået med Adsense.
Continue reading Tjene penge online — kendsgerningerne →

Årets specialtilbud – en video til dig

I dag vil jeg give dig en lille video, som forklarer dette års specialtilbud, og den vil fortælle dig hvorfor det vil være en god idé at købe denne pakke mens den stadig kan fås til den stærkt reducerede pris.
Continue reading Årets specialtilbud – en video til dig →

Når tavshed ikke er guld

Efter flere hundrede læserbreve nåede jeg til en erkendelse af, at du lige så godt kan tjene penge på skriveriet ved at skifte fokus. I stedet for at skrive i medier, som gav anonyme tilsvininger er jeg nu begyndt at tjene penge ved at skrive præcis det samme – denne gang på egne blogs garneret med bannerreklamer og Google Adsense.
Continue reading Når tavshed ikke er guld →

Ingen aprilsnar

1. april er for enhver skribent lidt af en udfordring. Der er så mange forventninger til at der dukker en aprilsnar op at man faktisk ikke kan skrive ret meget uden folk bliver skeptiske. Det giver et problem i at kommunikere effektivt når der ligger den slags forventninger på datoen, omend de fleste nok også i denne stund tænker mere i påskebaner end i kommunikation.
Continue reading Ingen aprilsnar →

Google Alerts — Sådan holder du øje med dit navn

Google Alerts er et super værktøj hvis du gerne vil holde øje med hvor dit navn optræder. Det er en god service hvis du ikke ligefrem har et så generelt navn som “Ole Jensen” eller “Bo Sørensen”, selvom det naturligvis også kan bruges på generelle navne — omend resultaterne så bagefter skal filtreres for at du “kun” finder dig selv.
Continue reading Google Alerts — Sådan holder du øje med dit navn →

Flyv ikke højere end vingerne bærer

“Flyv ikke højere end vingerne bærer” er titlen på en god gammel sang, og den er absolut værd at huske. Jeg blev faktisk inspireret til i dag at dele et indlæg fra Martin Thorborg der gav dette indlæg på Thorborgs Talkshow, som jeg også tidligere har anbefalet i forhold til marketing og branding.
Continue reading Flyv ikke højere end vingerne bærer →

Hårfarve uden ammoniak

Det er glædeligt at se at der nu er kommet hårfarve uden ammoniak. Mange har nemlig, gennem årene, haft problemer med at finde en hårfarve på grund af diverse allergier, og det har l’Oréal åbenbart taget til efterretning.
Continue reading Hårfarve uden ammoniak →

Glem marketing hvis dit produkt stinker

Glem alt om marketing hvis dit produkt stinker. Det nytter ikke noget at lave et stort salgsarbejde hvis produktet ikke holder vand. Du vil blive gennemskuet lige med det samme, og det vil være kortsigtet at satse på at sælge sig ud af problemerne.
Continue reading Glem marketing hvis dit produkt stinker →