Når “nej tak” er det bedste svar

Kender du situationen hvor du får et tilbud du synes er lidt for tyndt? Et tilbud som ikke er værd at tage imod? Hvad gør du i den slags situationer?

  1. Folk i gruppe 1 vil prøve at forhandle sig frem til et bedre bud.
  2. Folk i gruppe 2 vil ganske enkelt sige “nej tak”.
  3. Folk i gruppe 3 vil lade sig nøje med det bud de får, og tro, at de ikke kan få en højere pris…

Hvilken gruppe tilhører du selv?
Continue reading Når “nej tak” er det bedste svar →

Med kniven for struben

Mange af jer, kære læsere, har stensikkert set Bo Bech i Med kniven for struben på TV3. Fælles for alle restauranterne er, at de har manglende omsætning. Der mangler engagement, vitalitet, kvalitetskontrol og energi. Når først energien er på plads, og arbejdsmetoderne er revideret, går det rigtig godt i mange af køkkenerne efter Bo Bech har været forbi. Sådan er det også med det at tjene penge på nettet. Du skal nogle gange revidere dine metoder, altså se din butik udefra.

Continue reading Med kniven for struben →

Så er første måned i 2017 snart ovre

Som de fleste nok vil have opdaget, så er første måned i 2017 snart ovre. Det er spændende at tage de små korte overblik over hvordan det hele går undervejs i løbet af året. Når du dit mål for denne måned? Har du skiftet noget der har virket godt? Har du ændret noget, som virker knap så godt?

Continue reading Så er første måned i 2017 snart ovre →

Hvorfor binde butikken op på Facebook?

Uanset hvor positive mange mennesker måtte være over for at bruge Facebook, så er der et meget vigtigt spørgsmål du bør stille dig selv: Hvorfor binde butikken op på Facebook? Det er ingen hemmelighed, at jeg lukkede min profil ned, og slettede den – det kan du læse om i e-bogen The Book Facebook Doesn’t Want You to Read. Det er heller ikke nogen hemmelighed, at mange er glade for, at lave en gruppeside hvor de offentliggør links til f.eks. deres blog eller webshop. Der kan være mange gode grunde til at gøre dette, og her afhænger det lidt af smag og behag.

Continue reading Hvorfor binde butikken op på Facebook? →

Godt nytår – giv den gas!

Herfra skal lyde et varmt ønske om et rigtig Godt nytår til alle læserne. Et nytår giver chancen for en ny begyndelse, efter man har gjort status over året, der nu er væk. Kapitlet 2016 er færdigskrevet. Nu går vi i gang med at skrive kapitlet 2017, og mange muligheder og udfordringer ses forude.

Continue reading Godt nytår – giv den gas! →

Tjen penge online – som trykt bog i 2017

E-bogen Tjen penge online blev udgivet i 2009. Der er sket en del ting siden dengang, og da jeg er kommet i julehumør sættes prisen nu ned fra de oprindelige 149,- til nu kun 69,95.

Continue reading Tjen penge online – som trykt bog i 2017 →

Man sælger da ikke under kostpris, vel?

I dag vil jeg lige knytte et par ord til det amerikanske fænomen Black Friday, som mange danske handlende har taget til sig. For der er noget tankevækkende over, at sælge sine varer under kostpris en måned før jul.

Continue reading Man sælger da ikke under kostpris, vel? →

Husk at kultivere din forretning

I fortsættelse af Tag din forretning alvorligt vil jeg gerne anbefale dig at kultivere din forretning. Du bør opfatte din plads på internettet med samme omhu, som hvis det var lagerplads i et lokale du betalte husleje for. Hver en millimeter er vigtig.

Continue reading Husk at kultivere din forretning →

Tag din forretning alvorligt

Ganske som din chef ønsker, at du tager dit job alvorligt, så er en af de største problemer med iværksættere, at de engang imellem taber pusten. De tager ikke deres forretning alvorligt, og det bider sig selv i halen. Mange er alt for flinke. De vil helst ikke afvise nogen, men engang imellem skal du tillade dig selv at takke nej til en kunde. Lad mig forklare hvorfor.

Continue reading Tag din forretning alvorligt →

Hvorfor smadre sin blog?

Jeg ser adskillige mennesker begå en meget væsentlig fejl på deres blogs. De tillader det WordPress-plugin som kæder kommentarer sammen med Facebook. Det er ret vanvittigt ud fra flere perspektiver, og jeg vil absolut ikke anbefale det, hvis du ønsker at få flere kommentarer på din blog.

Continue reading Hvorfor smadre sin blog? →