Hvorfor klar tale virker — hver gang…

Spørgsmålet er blevet stillet, i privat mail, om hvorfor jeg siger tingene direkte og præcist frem for at hive den ekstra indtjening der er forbundet med at gøre ligesom alle andre. Det er et fair spørgsmål, som fortjener et svar.

Penge kan kun bruges én gang og i enhver forbrugssammenhæng er det at bruge penge et resultat af prioritering mellem flere alternativer. For at få de bedste resultater er man også nødt til at arbejde inden for budgetrammer. Hvorfor afholde sig fra at køre en effektiv kampagne der ender med at være 20% billigere og have en 30% større effekt end hos konkurrenterne.

“Hvordan kan det lade sig gøre?” spørger du muligvis…

Det er faktisk let. Mange kampagner skyder gråspurve med kanoner og derved spredes indsatsen alt for meget i forhold til en mere effektiv segmentering. Ved at segmentere bedre kan du ramme det rigtige publikum med det bedste budskab på det præcis bedste tidspunkt. Det med at gentage de samme reklamer med samme budskab opnår IKKE samme resultat. Hvis du vækker folks appetit og nysgerrighed udfordres disse til handling hvorimod den hårfine linje mellem “nok” og “for meget” kan få folk til at blive dybt irriterede på samme plan som de oprindeligt var nysgerrige.

Det er derfor resultatet kommer… Også selvom du ikke skal betale lige så meget som andre tager for samme opgave… 🙂

Leave a Response