Article Marketing – Virker det?

Spørgsmålet melder sig hos en del mennesker, og spørgsmålet om Article Marketing virker er værd at besvare. Særligt fordi der er kommet en video, som fortjener et svar:

Der er ingen tvivl om at manden har ret i følgende påstande:

  • Hvis du ikke leverer ordentlige artikler vil effekten af dine anstrengelser være lige så dårlige som din indsats.
  • Det er IKKE alene links der skal være formålet med dine artikler.
  • Du får intet ud af at få godkendt en masse artikler hvis du godt selv ved du ikke har fokus på værdien du bringer til dine læsere til at starte med.

Hvad vi KAN lære af manden
Det er fuldkommen korrekt, at hvis ingen gider læse dine artikler er der heller ingen seriøse mennesker der gider trykke indholdet. Derfor vil dårlige artikler kun tiltrække dårlige websteder, fordi dit indhold ikke lever op til de krav vi fra starten kan stille til professionel artikelmarkedsføring.

Hvad DU skal vide om at markedsføre dig selv gennem artikler
Formålet med article marketing bør være at VISE dine læsere, at du ved noget om et bestemt emne. Hvis du skal pleje din niche skal du anstrenge dig for at vise, at det rent faktisk er et emne du brænder for.

Hvis ovenstående er kinesisk, skal du slet ikke arbejde med article marketing, for du vil ikke have selv den mest spinkle chance for succes. Men udover princippet om at levere kvalitet inden for den niche du ved noget om, skal du også kunne skrive. Hvis ikke du kan skrive kan du måske tale, og så vil podcast være din måde at markedsføre dig inden for din niche. Videoer kunne også være en mulighed, men så kræver det nogle visuelle effekter, som du dog naturligvis hurtigt kan indbygge i dine videocasts. Selv elementære programmer som Windows Movie Maker eller iLife på Mac giver dig muligheder for at redigere dine videoer på en sådan måde, at dine seere gider følge med.

Men for at artikler skal være værdifulde for dine læsere skal redigeringsfasen være i orden. En artikeldatabase som EzineArticles tilbyder denne form for redaktionel kritik som sikrer dig ordentlig kvalitet FØR du bliver udgivet. I den forstand var det nok heller ikke dem der blev sigtet til, men det er absolut værd at nævne, for næsten 400.000 brugere KAN ikke allesammen tage fejl…

Article Marketing er et værdifuldt værktøj til to slags trafik:

  • Trafik fra folk som søger information om netop din niche.
  • Trafik fra mulige kunder med udgangspunkt i dit speciale.

Nogle tror, fejlagtigt, det hele handler om salg. De måler deres succes på hvorvidt de sælger de produkter de markedsfører. Når de ikke når deres mål, opgiver de indsatsen.

Hvad mange glemmer er, at gode artikler også sælger afledt opmærksomhed. Når du VISER din ekspertise kommer folk til dig, og beder dig skrive for dem. Ofte via betalte artikler fordi de selv skal bruge noget indhold de ved du ved mere om end dem selv. Du får ikke dit navn med på den slags artikler, fordi du “sælger” dine artikler. Hvis du til gengæld brænder for at få dine budskaber ud, så er det ikke dit navn der er det vigtigste, men at du får lov til at udfolde dig selv inden for din niche.

Hvad DU bør gøre nu
Jeg anbefaler, for at sige det ligeud, at du overvejer hvorfor du vil skrive artikler. Hvis du vil markedsføre din ekspertise og fremme din vinkel i din niche er du på rette spor. Så vil indholdet tale for sig selv. Hvis du derimod kun søger kortsigtede resultater er du en ulv i fåreklæder – du vil i princippet bare sælge dit produkt. Hvis du glemmer dine læsere i processen så er der ingen grund til at skrive lange tekster. Så kan du lige så godt tage den nemme løsning: kopiere andres salgstekster og knalde dem op på dusinvis af domæner.

Du kan stensikkert opleve et salg, men vil det gøre dig tilfreds med din indsats? Næppe.

Derfor anbefaler jeg, at du altid har fokus på at give folk det lille los i rumpetten der provokerer dem til at læse dine artikler. En fangende titel som får folk til at læse dine tekster, og derefter giver du den fuld gas med at give dem de oplysninger de har brug for til at blive bedre, og så lader du teksten tale for sig selv. Når først folk STOLER på dig, skal de nok købe dine varer. Du må dog aldrig glemme, at den dag dine produkter træde i stedet for dine holdninger, så taber du folk. Jeg respekterer mange folk jeg ikke er enige med, men de giver de oplysninger jeg har brug for, og DERFOR stoler jeg på deres råd. Dén erfaring bør du bruge til selv at pleje din niche.

Leave a Response