To tredjedele af året er gået nu

De første otte ud af årets tolv måneder er gået nu. Som faste læsere vil vide, så er jeg en stor fan af at gøre status over ens aktiviteter. Det giver små pejlemærker i løbet af året over hvor langt du er nået i forhold til de mål du satte da nytårsaften indledte året 2016.

Det er altid sådan en smule formelt når man lige tænker over det, men hvorfor egentlig ikke måle effekten af ens arbejde?

Du ville jo aldrig købe annoncer i lokalavisen uden engang imellem at måle effekten, så hvorfor ikke også måle effekten af den tid, du bruger online?

Som jeg skrev for et par år siden, glemmer mange at deres online tilstedeværelse svarer meget til et lager- eller butikslokale. Hvis du opdager, at en bestemt reklame ikke genererer en eneste rød reje, så var du jo nærmest tosset, hvis du blev ved med at håbe på, at ‘i morgen, så kommer der resultater…’ 🙂

Du kan gøre meget for at øge dine resultater. Rigtig mange glemmer, at annoncere nye blogindlæg på Twitter og Google+, og det kan godt undre. Hvorfor ikke fortælle folk når du har skrevet noget nyt? Du ved jo, at folk har travlt, og de kommer ikke af sig selv. De tider hvor alle brugte RSS-feeds til at holde øje er for længst overståede. Du skal kæmpe for at få folks opmærksomhed, så du hele tiden supplerer det som dit øvrige indhold giver af linkjuice m.v.

Så drop alle myterne. Læs mine blogs, og evt. de e-bøger jeg har skrevet du ikke har læst endnu, og dan dig et overblik over hvad du har brug for, så du kan forbedre dine resultater.

God weekend herfra. 🙂

Leave a Response