Fokuser på dine produkter

Der er nogle, som glemmer at linke til egne e-bøger, videoer og sociale medier – og det er faktisk en skam. Du blogger for at tjene nogle skejser, samtidig med, at du leverer en god oplevelse til dine læsere. Så skal du også have styr på dine prioriteter.

Faste læsere vil huske, at jeg for nogle år siden var en varm fortaler for Google Adsense. Da jeg langt om længe fik optimeret mine farvekoder m.v., begyndte jeg at opnå nogle fornuftige resultater. Det sluttede brat, helt uden jeg selv havde forbrudt mig imod én eneste regel, men uden appelmulighed. Det var alene ‘risikoen’ for klik, der gjorde udslaget på enkelte af mine daværende temasider.

Sjovt nok var den ene temaside faktisk ganske velbesøgt, og hvis jeg havde været mere vågen i forhold til de bannerreklamer, jeg havde placeret, så havde der været en god indtjening på at skrive om folks otium.

Hvorfor skriver jeg så det?

Fordi det er vigtigt, når du skal tjene penge på nettet i din fritid, at lære af folk, der tør indrømme når de begår fejl. Ikke at jeg nyder at begå fejl, men det er vigtigt at lære af sine fejl.

Derfor er jeg i dag langt mere fokuseret på, at præsentere mine egne produkter som primært produkt. Sekundært kommer andres ting, men igen altid ud fra det vigtigste kvalitetskriterie, nemlig, at det SKAL være anbefalelsesværdigt. Når jeg sælger et eksemplar af Preventing a Divorce, så er det selvfølgelig fint nok med en kommission. Men det havde ikke været fair, hvis ikke e-bogen var pengene værd. Den er hver en cent værd, naturligvis, og ligesom min egen e-bog Kend din kæreste, så er der bare tale om to vidt forskellige målgrupper.

Den engelske e-bog er genial, hvis dit ægteskab virkelig knirker, hvorimod jeg håber, at folk læser min danske e-bog fordi de gerne vil forbedre deres forhold. Det er en meget vigtig skelnen, for hvis først skilsmisse-ordet er på bordet, så er der meget bagage, der skal ryddes af vejen, og det er ofte en meget individuel omgang at få reddet trådene ud. Der vil være sårede følelser indblandet i selv de mest rationelle formuleringer, så det skal man bare være klar over, hvis man selv står i den situation. 🙂

Anyway, hvis du ikke sørger for at holde øje med dine bannerreklamer, så udløber de – og det tjener du med garanti ingen penge på. Så fingeren ud af gaskanalen, hvis du har bannerreklamer på din blog. Få optimeret dem, så de er relevante for dit indhold, og optimer din indtjening.

Leave a Response