Det starter med god kundeservice

Alle gode forretningsmodeller starter med god kundeservice. Du må anerkende hvor pengene kommer fra. Ikke fordi du derved skal have bæsmag i munden, for nu at sige det populært, men simpelthen fordi du har styr på hvordan økonomi fungerer. I dagens marked kan dårlig kundeservice være forskellen mellem at vi køber igen eller at vi ganske enkelt holder os væk. Det behandler jeg alt sammen ovre på bloggen Kundeservice – både den gode og den mindre gode.

Langt vigtigere er det dog at analysere markedet, så du ved hvad dine konkurrenter tilbyder. Til forskel fra offentlige instanser, hvor man tillader sig svartider, der nærmest er antikverede – og hvor bunkerne med ubesvarede sager stiger – så gælder det om at få løst kundernes udfordringer, så de føler, at de bliver taget alvorligt.

Du vil opdage, at dit salg stiger når du virkelig sørger for, at strømline din kundesupport. Hvis du endelig bruger et standardsystem, så lad være med at køre det i sin standardudgave. Tilpas de felter dine kunder skal udfylde så det bliver relevant.

Der findes ikke noget mere irriterende end at skulle skrive informationer virksomheden ikke har brug for! 🙂

Hvis du virkelig går din virksomhed og dine aktiviteter efter i sømmene vil du altid finde områder, hvor du godt ved, at det kan gøres bedre – og så handler det om at komme i gang straks. For én ting er sikkert: hvis du provokerer dine kunder, finder de andre græsgange, og så får du brug for bloggen Find passionen og jobbet. 🙂

Leave a Response