Positiv branding

Det er velkendt, at man som kunde skal have flere positive oplevelser når først man har oplevet en negativ hændelse. I dagens Danmark er det ofte sådan at vi skifter supermarked hvis kundeoplevelsen er dårlig. Vi skifter også bager hvis vi oplever en sur ekspedient. Derfor kan det være dyrt at få en dårlig medarbejder, for det er ikke engang sikkert du som arbejdsgiver hører om den dårlige oplevelse. Folk forsvinder bare fra butikken, og inden du når at opdage hvad der er sket kan det hurtigt være for sent.

Derfor er det yderst vigtigt at du har fokus på hvordan din virksomhed fremstår – såvel online som offline.

I nogle virksomheder har der været tradition for relativt begrænset informationsflow. Man taler først når man bliver spurgt, og det er så absolut en udfordring i en tid hvor alle Googler virksomheder før de handler. Hvis ikke dine kunder er parate til at give gode anbefalinger så har du tabt en vigtig ingrediens i din branding.

Som Martin Thorborg har været inde på i sit Thorborgs Talkshow, så er det vigtigt du f.eks. belønner en glad kunde for at give en positiv vurdering på TrustPilot og andre steder. Når du alligevel sender en takkemail kan du lige så godt gøre opmærksom på din TrustPilot-profil, og takke folk på forhånd hvis de lige vil bruge et minut på at give en vurdering. Andre, f.eks. pizzariaer, er begyndt at have en Facebookside, og ad denne vej kan de også høste positiv omtale.

Du SKAL være til stede dér hvor dine kunder er – på den mest positive måde. 🙂

Så hvis du hidtil ikke har haft fokus på hvor vigtig kundeoplevelsen er, så er det på tide at komme i gang. Dine potentielle kunder skulle gerne have et så positivt indtryk af såvel dig som din virksomhed for at du får dem til at rykke sig fra potentielle til REELLE kunder.

Leave a Response