Nytænkning kan redde din forretning

Ligesom jeg her til morgen skrev en artikel ovre på den private blog om det hyggelige besøg i Zoo her i weekenden, så mindede det også om, at din forretning KAN reddes ved at nytænke alt. Ikke bare ændringer for ændringernes skyld, men nærmere en styrkelse af din profil.

Hvis et område halter, så er det meget normalt at mange undskylder dette med krisen, at folk er ved at købe ind til julegaver, og flere andre ting. Når det til gengæld ses at andre har forbedringer af konverteringsrater, øget salg og forbedrede resultater, så er det vigtigt at lære noget meget essentielt for din forretnings overlevelseschancer.

Det er farligt at lade sig nøje. Stagnation er altid første tegn på nedgang.

Tænk lige over det før du læser videre

I mindre travle perioder skal du fastholde dit fokus. Vær vågen over for nye muligheder i stedet for at miste modet. Hvis du virkelig gerne vil holde liv i butikken så er det NU du skal tænke over hvad der sælger, og hvad der ikke gør. Du skal kigge på hvad der kan betale sig, og hvad der dræner din virksomhed for indtjening. Ingen grund til at holde liv i en død sild, vel?

Du skal opfatte din forretning som en masse tennisbolde. Kast dem op i luften, og se hvilke du gerne vil arbejde videre med. Hvilke kunne du, med fordel, droppe?

De ting du kaster bort giver plads til nye områder der kan opdyrkes. Det er det stærkeste valg du kan træffe i en tid hvor andre netop IKKE får gjort denne øvelse.

God jul og Godt nytår til alle bloggens læsere. 🙂

Leave a Response