Forskellen mellem succes og fiasko

Ved du hvad forskellen er mellem succes og fiasko? Der er nemlig stor forskel på disse to begreber – både i den “virkelige” verden og så den virtuelle. Mange unge mennesker vil allerede kende til online spil hvor en af vejene til succes går gennem det at være generøs med gaver til hinanden, ofte i de klaner man er tilknyttet, og vil ad denne vej allerede genkende én vej til at få succes.

Men kan dette bruges til at tjene penge på nettet? Svaret er lidt både og, for der er naturligvis forskel mellem spil og så den barske virkelighed… Er der nu så stor forskel som mange tror? Hvis du ser på foredragsholdere, hvordan tror du så de er begyndt på deres karriere?

Mange foredragsholdere har DELT VIDEN enten i bogform, på blogs, i deres netværk eller på en helt fjerde måde. For de fleste har det været interessen hos publikum der har inspireret ideen til at blive foredragsholder.

På samme måde kan du også DELE din viden – og tjene penge på den.

Alle har stensikkert her på bloggen læst hvordan jeg har anbefalet både blogs, videocasts og podcasts. Men article marketing (markedsføring via artikler) er også særdeles effektivt. Enten i form af gæsteindlæg på andres blogs hvor du deler din viden for et nyt publikum, men også når du har et produkt du gerne vil sælge.

Kan du fortælle en historie kan du også sælge. Historien skal naturligvis være sand, baseret på reelle erfaringer, for at virke på den lange bane. Men når først du kan fortælle den helt rigtige historie, der motiverer og inspirerer dit publikum, så er vejen banet for et godt salg.

Alt det du sælger ved at skrive i denne måned skal lægges oven i de artikler du skrev i foregående måneder, som måske også inspirerede flere til at hente lige det program du skrev om for to måneder siden. Husk på, at det kan godt være din artikel ikke solgte da du første gang beskrev et bestemt plugin til WordPress blog-softwaren, men når læseren har et program tre uger senere så er det forhåbentlig DIN forklaring han/hun husker

Fiasko sker når folk lyver, enten bevidst eller ubevidst. Hvis et produkt ikke lever op til de forventninger du har til de løfter der stilles i udsigt så har du to valg:

  1. bede om en refusion for dit køb
  2. skrive en objektiv anmeldelse på din blog om en konkret mangel i forhold til det tilbudte.

Jeg anbefaler naturligvis at du først søger at få refusion, hvilket er særdeles nemt når du bruger PayPal, fordi det hele kan ordnes online, men et opkald til din bankmand kan også standse en kreditkort-betaling hvis nogen prøver at tage fusen på dig…

Det negative blogindlæg er der enkelte der ikke bryder sig om. Måske fordi de glemmer, at den konstruktive kritik der aldrig bliver skrevet måske netop lokkede endnu flere til at kaste penge efter noget som ikke havde den forventede værdi. Med andre ord: uden anmeldelser kan produkter blive ved med at være middelmådige, og måske ligefrem dårlige.

Så næste gang du ser et bestemt produkt, der enten er super-godt eller noget rigtig skidt, så fortæl historien. Lad inspirationen flyde, og ad den vej vil din blog altid være levende med nye og inspirerende artikler der hjælper andre.

Om emnet altid er konkret afgrænset til din niche eller ej er knap så vigtigt. Hvis du hjælper folk med det du skriver så har du givet dem noget værdifuldt den dag. Det er summen af gode indlæg der tilsammen giver den karma som vil give dig succes fordi folk kan stole på dig. Alle véd at tillid går forud for salg, så du skal styrke den troværdighed du har online før du kan forvente at få succes med dine mål og ønsker til livet.

Gå så ud og vær aktiv på nettet på denne søndag. Vejret vil næppe være så godt at det forhindrer dig i at kaste et par guldkorn som kan hjælpe dine læsere. God skrivelyst. 🙂

Leave a Response