CSC – et godt eksempel på branding

CSC har vist kursen, og er et godt eksempel på branding. I artiklen “CSC gav morgenbrød og kaffe: velkommen tilbage” har de vist den rette vej frem for firmaer, som gerne vil have glade medarbejdere. De KUNNE have valgt at hovere, og begynde en alternativ rekruttering, men de har valgt at strække hånden frem mod et godt samarbejde.

På samme måde kan det ses i artiklen “CSC: Fyrede folk velkomne til at søge job i CSC igen“, at virksomheden ikke bærer nag i forhold til de folk som VALGTE at nedlægge arbejdet overenskomststridigt.

Det ER den rigtige stil. Ingen tvivl om dén sag. Når en så vigtig spiller på det danske IT-marked som CSC skal bruge specialister ville en anden stil have sat dem i en meget vanskelig situation. Det ville nemlig være utroligt svært at finde kvalificerede folk til at erstatte de folk de måtte afskedige, hvis de havde valgt den barske vej – som mange andre firmaer ellers vælger i den slags situationer.

Der er sagt meget ondt fra begge sider i konflikten, men det er et vigtigt og flot skridt tilbage til en almindelig, og positiv, hverdag. Stort thumbs up herfra. Det kan andre lære en del af. 🙂

Leave a Response