Glem marketing hvis dit produkt stinker

Glem alt om marketing hvis dit produkt stinker. Det nytter ikke noget at lave et stort salgsarbejde hvis produktet ikke holder vand. Du vil blive gennemskuet lige med det samme, og det vil være kortsigtet at satse på at sælge sig ud af problemerne.

Omvendt kan du også perfektionere så langt at du aldrig får dit produkt ud. Det har jeg dog en løsning på. Hvis vi nu forestiller os, at du sælger et stykke software. Når folk har betalt kan de downloade dit program på en såkaldt landing page.

Det er hér du skal sætte ind. På din ankomstside efter købet er foretaget bør du placere en lille formular hvor folk kan tilmelde sig opdateringer. Du behøver ikke love dem evig opdatering, men du kunne give dem et tilbud om at de kan få gratis opdateringer resten af året.

Det smarte ved dette er at du får opbygget en liste, og samtidig får du mulighed for at lave et “upsale” — altså et ekstra-salg hvor folk kan få Visa-kortet frem når vi når til nytår. Når de har været glade for din service kan du meget nemt opnå en god konvertering på sådan et ekstra-salg.

Husk også at have en klar support-mail (eller et supportsystem) så dine kunder kan komme med feedback og/eller spørgsmål. Hvis du tænker din salgsproces godt igennem kan du sikre dig at købsoplevelsen bliver endnu bedre for dine kunder. Det giver mersalg, og du scorer kassen når du tænker det hele ordentligt igennem.

Leave a Response