Apple kæmper med dårlig PR

Ifølge en artikel som ikke længere er tilgængelig på Comon.dk [opdatering 10.3.2016] så kæmper Apple med dårlig PR for tiden. iMacs der ikke kan tænde, hvide MacBooks der skaller i nederste højre hjørne, en mulig konflikt i at Apple sælger produkter her i landet med kun ét års garanti når der er 2 års reklamationsret for alle andre…

Listen er meget længere. Varmemærker på iPods, iPhone med fejl m.v. Det er ikke småting for et firma som gerne skulle kunne sælge sine produkter på at være bare én tand bedre end bambus-computere.

Det sjove er, at mange af os grundlæggende er tilfredse med især operativsystemet, men jeg må også samtidig erkende, at MacBook-fejlen VAR irriterende. Ganske som garanti-/reklamationssituationen ej heller er spor holdbar.

Apple må lave Damage Control
Apple bliver nødt til at tage kritikken alvorligt. Det skaber voldsomme ridser i lakken når den slags sker, og der er slet ingen tvivl om, at mange vil være tilbageholdende med at købe maskiner hvis de bagefter skal kæmpe med garanti- og/eller produktionsproblemer.

Det kan ikke være rigtigt at man er nødt til at købe ekstraforsikring når i hvert fald de første to år er lovgivet i forhold til Købeloven. Det samme gælder maskiner som ankommer med defekter. Den slags skal kompenseres, så folk fornemmer at tingene bliver taget alvorligt.

Ellers ender sagen som en klassiker magen til Vordingborg Køkkenet… 😉

Comments are closed.