Hvad er et kvalitetslink?

Dagens spørgsmål, omend lidt forsinket da jeg ikke nåede at skrive mandag, er: Hvad er et kvalitetslink? Kender du svaret? Ved du hvad der adskiller et godt link fra et dårligt link? Findes der overhovedet gode og dårlige links, og i så fald hvorfor?

Lad os se på det ved at illustrere to eksempler. Et link kan:

  • bringe mange besøgende til dine sider. Men ingen køber nogen af dine produkter, og ingen klikker på dine Adsense reklamer eller dine bannere
  • bringe lidt færre besøgende til dine sider. Men til gengæld er det et købeVILLIGT publikum, og dem som ikke køber af dig direkte køber via dine bannere, og giver dig gode lead-kommissioner

Hvilken type besøgende foretrækker du?

Ser du nu FORSKELLEN mellem GODE og DÅRLIGE links? Dårlige links kunne du også kalde “ligegyldige” links, fordi de ikke gør nogen forskel på din forretning.

Når du f.eks. får en anmeldelse af dit site — det mange i dag kalder en “review” — så findes der tre reaktioner:

  1. Dem som springer anmeldelser over. De er så skeptiske, at de alligevel tror du bliver betalt for at skrive det du gør. Selv når du ikke gør, skal du alligevel slås mod denne form for skepsis. Why bother? 🙂
  2. Dem som læser din review, men ikke selv er nysgerrige nok til lige at klikke sig igennem til det anbefalede sted for at se om det virkelig kan være et så spændende sted…
  3. Dem som knap læser hele din review, men som er glade for inspirationen, og iler videre til den side du lige har beskrevet.

I begge sidstnævnte tilfælde sker der en HANDLING. Det er vigtigt. Uden handling sker der intet — hverken on- eller offline.

I morgen får du tips om hvordan du finder kvalitetslinks. Så vil jeg vise dig en metode til linkhøstning mange overser, men som er hamrende effektiv… 🙂

Leave a Response