Gode reklamer sælger

Der er ingen tvivl om, at gode reklamer sælger. Derimod er der endnu flere, som ikke erkender, at dårlige reklamer irriterer. Det er faktisk forbavsende hvor mange dårlige reklamer, der efterhånden præger reklamepauserne. Hvor er anstændigheden hos reklamebureauer som ikke siger fra over for disse produkter? Hvis der så i det mindste blev skiftet lidt i repertoiret, men det sker ikke…

Jeg kommenterede dette til TV2’s tekst-tv med ordene:

Nye reklamer
Mon ikke TV2 snart skulle overveje at sætte priserne OP på sine reklamer? Der er alt for mange gentagelser, og det må bero på alt for lave priser. Der er snart ingen grænser for hvor tit vi skal se på gule Punkt1-trøjer eller høre “Philips, naturligvis”…
Alle de skrækscenarier der i sin tid blev advaret om med hensyn til talentløse reklamer er gået i opfyldelse. Der er meget få RIGTIG gode reklamer, og de drukner alle i sumpen af ligegyldighed. Hvor mange tissepauser og kaffebrygninger kan man dog lave på en aften? Den eneste trøst er, at TV2 ikke [endnu?] er begyndt at klippe udsendelserne som vi f.eks. ser det på TV3.

Det blev udgivet, og kan ses her:

Længe leve de gode reklamer. 🙂

Leave a Response