Motivationen

Når nu jeg skriver lidt om motivationen bag en blog, så skal du tænke “find de tre fejl” i det jeg skriver. Jeg har nemlig bevidst indsat to meget væsentlige og en mere generel fejl for at se om du LÆSER det jeg skriver.

Baggrund: Ole finder en profitabel niche med geniale nøgleord som giver kassen ved hvert klik på Adsense. Han skynder sig at finde PLR-artikler som han gengiver uden at rette i dem. Ole vil nemlig skabe sig en masse trafik, og til det formål har han lige læst en smart e-bog fra S. Lipenskid om emnet arbitrage som handler om at skabe trafik via billige nøgleord på AdWords og hente trafik ind til et websted med langt højere betaling pr. klik. Ved store mængder trafik skulle han kunne tjene kassen — i hvert fald ifølge S. Lipenskid.

Har du fundet fejlene?

  • Vælg niche efter interesse – ikke nøgleordets betaling via Adsense
  • Gengiv aldrig PLR-artikler uden at redigere dem først
  • Stol aldrig på Adwords marketing planer til at fremme trafikken

Lad os tage dem én efter én…

Vælg niche efter interesse – ikke nøgleordets betaling via Adsense
I oplægget beskriver jeg “Ole” med disse ord:

Ole finder en profitabel niche med geniale nøgleord som giver kassen ved hvert klik på Adsense

Det er ALDRIG nogen god ide at oprette en blog i en niche der ikke interesserer dig. Før eller siden vil du tabe pusten. Find det du er RIGTIG GOD til, og skriv om det. Giv din entusiasme videre, og skab motivationen for at andre også kan komme rigtig godt i gang.

Gengiv aldrig PLR-artikler uden at redigere dem først
Jeg fortsætter beskrivelsen af “Ole” med disse ord:

Han skynder sig at finde PLR-artikler som han gengiver uden at rette i dem

PLR-artikler er ofte fyldt med fejl. Nemme at rette i, men alligevel materiale hvor du gerne skal vide noget om emnet for at få det fulde udbytte. Når der f.eks. er materiale iblandt som er 4-5 år gammelt nytter det ikke noget hvis du f.eks. intet ved om iPods eller parfume, vel?

På samme måde vil PLR-artikler fremstå som en thailænders skriveri hvis ikke du husker at tilpasse indholdet. Selv de artikler som er helt i orden skal tilrettes med nye ord (synonymer), og en god fingerregel er at huske at ændre ca. 25-30% for at indholdet skal være friskt — også når søgemaskinerne kigger forbi.

Stol aldrig på Adwords marketing planer til at fremme trafikken
Afslutningsvis beskrev jeg “Ole” der havde fundet den smarte e-bog med disse ord:

Ole vil nemlig skabe sig en masse trafik, og til det formål har han lige læst en smart e-bog fra S. Lipenskid om emnet arbitrage som handler om at skabe trafik via billige nøgleord på AdWords og hente trafik ind til et websted med langt højere betaling pr. klik. Ved store mængder trafik skulle han kunne tjene kassen — i hvert fald ifølge S. Lipenskid.

Der er skrevet mangt og meget om arbitrage. Jeg tror simpelthen ikke på princippet om at tage penge med sig på jobbet, og jeg nægter at satse på hvordan de besøgende vil opføre sig når de kommer til mit site. Hvis jeg får 1.000 besøgende til 20$ nytter det ikke noget at jeg har fået hver besøgende til 0,02$ når der skal satses på at hver 20. besøgende skaffer os et klik til 0,70$. Jeg kan sagtens se, at 50 besøgende tilsammen giver 35$. Jeg kan også sagtens se, at 15$ i overskud pr. dag giver 5.000$ om året. Det er selve fundamentet for, at de 50 besøgende overhovedet klikker jeg betvivler. De tests jeg har lavet har ikke fungeret for mig, og jeg advarer derfor altid andre mod at gå i dén fælde.

Jeg var fornuftig nok til at begrænse mine tests inden for de 400,- gratis Adwords kredit, men nettoresultatet er negativt — i hvert fald hvis arbitrage er målet. Direkte trafik kan sagtens fungere, men så skal det være baseret på f.eks. affiliate marketing eller salget af dine egne produkter for at skabe en interesse for dit produkt.

En meget bedre metode til trafik er opslag på f.eks. nyhedsgrupper. dk.opslag for danske meddelelser og udenlandske grupper for andre sprog. Ligeledes kan kommentarer på andre blogs også generere en endnu bedre form for trafik, nemlig den organiske trafik. Når folk interesserer sig for det du skriver fristes de til at tjekke dig ud, og til det formål er det en MEGET GOD IDE at skrive din URL i feltet til dine kommentarer.

Held og lykke. Nu har du et værktøj mere til at skabe en god omsætning på en blog. 🙂

Leave a Response