Opstarten
Det at blive selvstændig indeholder flere faser. Mange taber modet allerede under opstarten. Ved du hvorfor? Læs svaret hér.
Ganske som med biler med håndsving så er opstarten af en blog, en liste, en idé eller hvad som helst andet forbundet med en INDSATS for at få tingene i gang. Det er ofte en sej proces at få de første 50 til at følge dig på f.eks. Twitter, men når dette mål er nået kommer resten af sig selv. Det samme gælder Facebook og Youtube. Du skal lige i gang med at skabe dit netværk og/eller have en del videoer før folk begynder at interessere sig for dine udgydelser.
Du skal levere tre ting for at kunne opbygge succes:
- Kvalitet
- Klarhed
- Kommerciel værdi
Kvaliteten sikrer at dine informationer er brugbare.
Klarhed sikrer, at folk forstår det budskab du ønsker at formidle.
Den kommercielle værdi bibringer folk den værdi der får dem til at have lyst til at komme igen.
Især det sidste er svært for mange at levere. De vil hellere “sælge” dig det, men hvis du allerede i din blog giver værdifulde tips som folk kan se værdien af, så kommer de igen. Du får en støt stigende besøgsstatistik som viser, at du er på rette vej.
Det vigtigste er aldrig at give op. Når bloggen først er kommet i gang, så hold fast, bliv ved, og sørg for at give dine læsere god værdi i det du skriver til dem. Så kommer de tilbage, og sikrer dig en trofast læserskare.
Carpe diem. 🙂