Find dine stærke sider

Det er meget moderne med kurser i personlig udvikling, og det er der en ganske bestemt grund til. Det er nemlig særdeles vigtigt at finde dine stærke sider, hvis du gerne vil profilere dig ordentligt i mængden.

Segmentering og profilering
Det er nemlig meget vigtigt at finde din præcise målgruppe. Denne gruppe er blandt de mennesker som vil finansiere enten din virksomhed, din kandidatur eller din tilstedeværelse som partner på bestemte markeder. Hvis du er alt for anonym — og holder dig tilbage i en misforstået høflighed — vil du aldrig blive opdaget. Det handler derfor om at markere sine holdninger.

“Hvad skal jeg gøre hvis nogen ikke kan lide mine holdninger?” tænker du måske. Svaret er enkelt: du vil aldrig kunne behage alle mennesker, så du er nødt til at tiltrække de mennesker der deler dit livssyn og din indstilling til tingene. Så kan du lade resten om at finde sine egne folk. Du ville alligevel aldrig få det miljø du drømmer om at arbejde i, hvis du ikke står fast på dine egne holdninger og meninger.

Så hvis jeg i denne sidste måned af 2008 skulle give dig et område at fokusere på ville jeg foreslå, at du begyndte at finde din egen niche, og at du begynder at profilere dig inden for denne niche for at vise præcis den stil som skal brande hvem du er, og hvad du står for.

Carpe diem. 🙂

Leave a Response