Hvor ligger tilliden?

En kendt marketing-mand (i hvert fald når det gælder Google Adsense-reklamer), Joel Comm, har for nylig skrevet om sin barbering af sit skæg med ideen at det skulle påvirke ens troværdighed hvorvidt man havde overskæg, fuldskæg eller glatbarberet ansigt… Du kan følge diskussionen herfra: http://joelcomm.com/to_goatee_or_not_to_goatee.html.

Jeg vil påstå ens troværdighed ligger på mange forskellige områder, herunder:

  • Hvad er dine eksisterende erfaringer?
  • Hvad er dit budskab?
  • Hvad er dit mål med dit budskab?

Hvad er dine eksisterende erfaringer?

Jeg tænker ikke alene på referencer, men langt mere på hvilke praktiske kvalifikationer du har opnået? Hvis du har indhentet kompetencer inden for økonomi, sprog eller noget helt tredie så sats på at arbejde med en af dine kerne-kompetencer.
Når vi arbejder med det vi er dygtige til, så får vi et meget bedre resultat
Det lyder så frygteligt banalt, men er åbenbart så svært for mange at forstå. Mange glemmer helt at lede efter hvad de er RIGTIG GODE TIL, og ender derfor med at foretage sig ting som de egentlig ikke egner sig til. Det giver middelmådige, eller ligefrem dårlige, resultater.

Hvad er dit budskab?

Hvad er det du vil hjælpe dine omgivelser med? Vil du øge deres forståelse for et bestemt emne, så dyk ned i budskabet. Findes det andre steder, kan du alligevel justere og fintune dit budskab så det præcist rammer det kundesegment du søger.
Betyder det så at du skal fedte for dine potentiellle kunder? Nej, slet ikke. Hvis du har en kernekompetence skal du i stedet for at finde en masse ligegyldige bonusartikler sørge for, at præsentere dit budskab ordentligt. Det vil øge dit salg af e-bøger, kurser, foredrag m.v.

Hvad er dit mål med dit budskab?

Vil du bare tjene til dagen og vejen er der ét formål. Vil du derimod skabe din fremtidige succes med dit budskab så skal du tænke LANGT STØRRE. Du skal TURDE forlade Jantelovens snærende bånd og tillade dig selv at blomstre op. Det er den eneste måde den udvikling du selv har gennemgået kan blive bragt videre.

Hvis nogen af disse kerneområder volder dig problemer så bør du søge hjælp til at finde takten. Den eneste måde du kan komme frem er at lytte til andre, som har været præcis hvor du er i dag. Vil du frem så må du finde passionen i det du laver. Det vil gøre din hverdag sjovere og skabe en langt sjovere fremtid end at lade sig rive med af “same procedure as last year”…. 🙂

Leave a Response