Rekruttering døgnet rundt?

Jeg må erkende at jeg undres når et meget velkendt management- og rekrutteringsbureau sender reklamer midt om natten for stillinger som næppe passer målgruppen, rent tidsmæssigt. Erkendt er at spotprisen nok er så billig at det simpelthen er del af almindelig “branding”, men man kan også overdrive, og derved skabe den diametralt modsatte effekt.

Dernæst er det ret morsomt at “produktlønsomhed” i dag kaldes “activity based costing”….. Hvor i alverden er vi dog henne med den slags sprog-snobberi? Det er det rene vanvid, og kendetegner absolut mangel på klarhed i formidling af budskabet. Ofte ser man samme tendens blandt nyuddannede fra f.eks. handelshøjskoler og universiteter som pludselig får faglingoet som “nyt sprog”…. Enhver rapport eller tekst der skrives minder om samme skematiske gennemgang som en skoleopgave.

Resultatet af den slags er at de fleste ender med kun at læse forordet og konklusionen mens de kort skimmer indholdsfortegnelsen for evt. markante overskrifter der kunne vække til eftertanke.

Hvis du gerne vil udover dette niveau og skabe praktiske løsninger på praktiske opgaver, så er dette bloggen for dig. Den praktiske gris, den autodidakte, pragmatikeren – kort sagt: dem som skal have løst et problem frem for at få at vide hvorfor noget i teorien ikke skulle være muligt når det bagefter viser sig at det KAN lade sig gøre hvis man tænker anderledes, kreativt og konstruktivt.

Godt nytår, og velkommen til endnu et år her på bloggen. 🙂

Leave a Response