Mål – Start, Handling, Fintuning, Succes

Sætte sig et mål i tilværelsen

Det første du må gøre – såvel i privatlivet som arbejdsmæssigt – er, at sætte dig et konkret mål. Vi du være helt gældfri om tyve år? Du har lige købt ny bil, og afdragene trætter dig. Bestem dig nu for om dine 10 år i din nuværende bolig har givet tilstrækkelig friværdi til at du én gang laver én omprioritering, hvorefter du gnaver af, og bliver færdig om de målsatte tyve år.

Sæt dig realistiske mål. Hvis du bestemmer dig for at blive gældfri skal du ikke etablere nyt lån om to år. Så skal du holde fast ved dit mål så du når det. Undskyldninger som “det gik jo så godt, så jeg kunne lige så godt”….duer ikke. “Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner” siger amerikanerne – mest fordi intentioner ikke skaber handling. Du kommer ikke frem mod dit mål ved alene at “ville” det rigtige, vel? 🙂

Start — Kom i gang

Hvis nu dit mål i stedet var at gøre online indtjening til din primære indtægtskilde, så skal du gøre et fornuftigt forarbejde. Hvad er din nuværende indkomst? Hvis nu dit delmål er at nå halvdelen af dette inden for de første to år, hvor meget tid kan du så bruge på det? Hvis du bruger en time om dagen (koncentreret) seks dage om ugen, så arbejder du under en femtedel af det du gør på din “almindelige” arbejdsplads. Hvor meget vil du sætte ind på det? Har du et budget? Lad os sige du starter med at bruge 10-15.000 på viden (know-how) det første år. Det er et godt beløb, fordi det kan “spredes” ud over året.

Let’s face it: du kan alligevel ikke læse 25 e-bøger samtidig. Ikke i starten i hvert fald. Du vil med tiden blive meget selektiv, men du behøver jo ikke starte helt fra bunden, vel?

Ja, ja, du har allerede gættet at jeg nu vil sige du bl.a. kan hente viden fra denne blog. Det er rigtigt, men bemærk: jeg har aldrig påstået, at jeg alene skulle kende tricks i dette område, vel? Når du vil søge viden vil mange ting være baseret på valg. Du skal vælge kilder du har tillid til for at din forretning kan få det rigtige spark fremefter.

Vigtigst af alt er at komme i gang. At starte med at bygge din viden, og sætte en dato hvor du går i gang. 1. november? 1. december? Måske årsskiftet? Alle disse svar er fine. Du skal bare sørge for at du arbejder koncentreret frem til dit første mål: at overholde STARTdatoen.

Handling — Så kører det…

Nu har du søsat skibet. Du har fundet din niche, du har opsat autorespondere, mail adresser. Hele svineriet kører. Nu mangler du bare den allervigtigste evne: vedholdenhed. Selv på de grå dage (uden omsætning), så bliver du ved, udvider, justerer, lytter og svarer på kundefeedback m.v. Måske vigtigst af alt, så sørg for at få et forhandlernet på plads. Hvis du skal have solgt dit eget produkt, så kan selv 25% kommission til en forhandler være RIGTIG godt givet ud når du samtidig fire- eller femdobler din omsætning.

Fintuning — Det er i detaljen at mirakler skabes

Jo bedre du bliver til at finde fejl og mangler i såvel din egen salgstekst som de ting du sender frem og tilbage, jo bedre “styrer” du salgsprocessen. Fintuningen skal medvirke til to ting: dels at sørge for din hjemmeside altid er opdateret, men også for at alle forstår dit budskab. Hvis tre potentielle kunder spørger om nøjagtig det samme, kan du roligt regne med at mindst 10 gange så mange ikke har spurgt men også er faldet over samme problem.

Meget få mennesker tager kontakt med sine problemer, så man skal være meget vågen for at skabe den rigtige løsning for alle parter i ens valgte kundesegment.

Succes — “You made it!” — Tillykke…

Succes skabes ved at lytte til folk der ved hvad de snakker om. Vi kan alle lære mere, men det er bestemt ikke alle der taler om at være vågne over for forandring som også er det når det kommer til stykket. Du kan nå dine mål. Du skal bare bruge de rigtige metoder, så du kan nå denne succes så nemt og smertefrit som muligt.


Vil du vide mere om Internet Marketing Coaching, så besøg: http://www.findaround.eu/internetcoach/.

Leave a Response