Mystery shoppers – hvad er det egentlig?

En mystery shopper er en kunde som, uden at medarbejderne i butikken ved det, går ind for at købe et produkt for at teste hvorvidt service, humør, vejledning m.v. fungerer som det skal. Begrebet vil uden tvivl også sprede sig til online kundeservices. Man kunne tage stikprøver i logs, men ofte vil det være hurtigere at tage kontakt til kunder hvor man opsætter et kunstigt problem for at finde ud af hvordan medarbejderne løser denne konflikt/udfordring. Det kan du rent faktisk endda tjene penge på.

Jeg arbejdede på et tidspunkt på et callcenter hvor man havde en decideret “kvalitetsfunktion” som alle vidste kunne gå med ind på samtalen. Problemet med denne løsning var, rent faktisk, at enkelte iblandt kollegerne mente de kunne høre når de gik ind på samtalen. Det stiller sådanne løsninger dårligt. Afdelingen blev senere nedlagt. Uden tvivl er mystery shopping og det jeg vil kalde MCQ [Mystery Client Questions] vejen frem for callcentre for at sikre optimal kvalitet for kunderne.


Paid to Shop e-Book

Rent informationsmæssigt vil du som interesseret i markedsføring stensikkert gerne vide mere om Mystery Shopping. Du behøver ikke søge længere. For 4.95$ kan du nu få fat på en e-bog om emnet. Denne e-bog hedder “Paid To Shop”, og du bliver sendt direkte videre til e-Bogen uanset hvilket tidspunkt du vælger at bestille den.
Læs mere om bogen ved at besøge hjemmesiden http://www.blunck.dk/recommends/mysteryshopping.


Sådan en e-Bog kan nemt læses her i påsken… 😉

Påskehilsen

God læselyst. 🙂

Leave a Response