Her knap et år siden sidste store nedbrud i de danske betalingssystemer, skete det sørme igen. Vi kunne i medierne høre, at man arbejdede på en backup, hvis den slags skulle ske igen – og den løsning virkede så tydeligvis heller ikke.
På høje tid at Erhvervsministeren vågner til dåd!
Det kan godt være, at man sover lidt på laurbærene frem til den nye regering er ‘skabt’, men det er en bunden opgave at finde en løsning, for det er IKKE første gang vi oplever det, vel?
Normalt er det lillejuleaftensdag, at Nets bryder ned. Det har mange oplevet, og jeg har nævnt det på min julekalender talrige gange, at folk skulle sikre sig en mindre beholdning, hvis de skulle ud at handle på den dag…
Det er tankevækkende, at man ikke kender til backupsystemer i et stykke kritisk infrastruktur. Man har lige gjort sig store anstrengelser ved at fjerne tusindkronesedlen i et forsøg på at dæmme op for kontantøkonomi, og så står vi i en situation hvor SAMME folketing anbefaler folk en kontantbeholdning for at klare sig, hvis systemer bliver lukket ned i en hybridkrig, og samtidig ser vi, at små udfald kan koste hele fem timer, hvor ingen aner en rygende fis om noget som helst, for nu vil man have en redegørelse.
Beklager mit frisprog, men den redegørelse kan man tørre r*v i, for der kommer jo ingen reel løsning. INGEN tør sætte Nets stolen for døren, for her i landet agerer politikere og ministre kun inden for rammen, at de skal overholde armslængdeprincippet.
Hvornår tør vi sige, politik er et skuespil?
Hvornår dropper vi de fine ord? Hvornår kommer vi frem til den ENESTE logiske slutning, at vi ALDRIG får nogen virkelige forandringer, så længe alle bliver ved med at dække over hinanden? Inkompetencen er stor flere steder, og ingen tør kalde bluffet.
Og når jeg gør det, er det ikke altid populært, for min bulsshit-radar er åbenbart mere veludviklet end hos de journalister, som gerne vil bilde os ind, at de stiller kritiske spørgsmål for at afdække løsninger…
God weekend til alle bloggens læsere. 🙂