Stor forskel på kvaliteten af tv-reklamer

Der er stor forskel på kvaliteten af tv-reklamer.

Lad mig illustrere med dette eksempel på en tv-reklame fra Leo Vegas Casino med Uffe Holm.

Nu kunne man så tro, at alle reklamer var lige gode fra samme firma. Reklamen hvor Uffe tager nye numre til kunderne, der kommer ind på apoteket er mindst lige så sjov – og her tager hovedpersonen hensyn til sine medmennesker. Det appellerer til noget af det bedste i os danskere. Vi kan godt lide når nogen giver os plads i køen, når vi selv kun har to varer. Jeg gør det selv, og folk bliver altid glade når jeg tilbyder at folk kan komme ind før mig hvis de kun har to-tre varer, og jeg alligevel har en hel indkøbsvogn eller kurven fyldt.

Det kaldes GOD køkultur. 🙂

Til gengæld er den seneste reklame hvor samme Uffe Holm lige tager et par omgange mere med bilvasken mens der er kæmpe kø af flere biler, hvor ejerne også gerne vil vaske så til gengæld det præcis modsatte.

Egentlig ganske underligt, når man tænker på, at de andre reklamer rent faktisk appellerer til det positive i os mennesker.

Hvordan opfatter du den nye reklame, der p.t. sendes på TV2? Smid gerne en kommentar. 🙂

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.