Google – er sponsorerede annoncer ved at tage overhånd?

Google Logo 2010I dag fik jeg en spændende mail fra en god kammerat, og tidligere kollega heroppe fra Kalundborg. Han var på udkig efter hundebur til sin nye bil, og i den forbindelse gjorde han som så mange andre. Han forsøgte at finde et godt sted via Google. De sponserede annoncer kom først – det ved vi alle.

Men endnu værre var faktisk de mange sider som kun var søgemaskineoptimerede tekster og anmeldelser som man på Journalisthøjskolen har slangordet ‘luderstof’ for. Det er nemlig hverken anmeldelser eller seriøse pro et con analyser. Det var nærmest annoncetekster fra producenterne…

Jeg må jo give ham ret. Meget ofte er det faktisk rigtig smart at begynde at bruge Bing i stedet for Google.

I januar 2010 skrev jeg om SEOo – søgemaskine-over-optimering – og dét råd er der mange webstedsejere, der IKKE har fulgt.

Når folk kommer til en værdiløs side, så snyder man dem for ordentligt indhold – og de vender aldrig tilbage.

Så jo, jeg takker for inspirationen, og håber flere vil tage emnet seriøst når de skriver blogs og artikler på nettet. Folk fortjener at finde godt indhold. Det har altid været mit mål når jeg skriver om forskellige emner på denne og andre blogs. 🙂

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.