Google – er sponsorerede annoncer ved at tage overhånd?

Google Logo 2010I dag fik jeg en spændende mail fra en god kammerat, og tidligere kollega heroppe fra Kalundborg. Han var på udkig efter hundebur til sin nye bil, og i den forbindelse gjorde han som så mange andre. Han forsøgte at finde et godt sted via Google. De sponserede annoncer kom først – det ved vi alle.

Men endnu værre var faktisk de mange sider som kun var søgemaskineoptimerede tekster og anmeldelser som man på Journalisthøjskolen har slangordet ‘luderstof’ for. Det er nemlig hverken anmeldelser eller seriøse pro et con analyser. Det var nærmest annoncetekster fra producenterne…

Jeg må jo give ham ret. Meget ofte er det faktisk rigtig smart at begynde at bruge Bing i stedet for Google.

I januar 2010 skrev jeg om SEOo – søgemaskine-over-optimering – og dét råd er der mange webstedsejere, der IKKE har fulgt.

Når folk kommer til en værdiløs side, så snyder man dem for ordentligt indhold – og de vender aldrig tilbage.

Så jo, jeg takker for inspirationen, og håber flere vil tage emnet seriøst når de skriver blogs og artikler på nettet. Folk fortjener at finde godt indhold. Det har altid været mit mål når jeg skriver om forskellige emner på denne og andre blogs. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Ikke-kategoriseret. Bogmærk permalinket.