Mentaliteten i BILKA

Mentaliteten i Bilka er en underlig størrelse. De udgiver, som bekendt, en ugentlig tilbudsavis – og i den er der mange sjove tilbud. Når der i avisen ikke står noget om, at thermostøvlerne står i forhallen, så går man jo godtroende ind i butikken, for dér var støvlerne jo garanteret samme sted som da vi for en fire ugers tid siden købte flyverdragter til den vinter som står for døren. Det var forkert.

Nu kommer vi så til det MEST underlige ved Bilka, for nu kan du ikke mere gå gennem kasselinjen ud. Nu skal du gå igennem oppe ved informationen. Skrevet med monstersmå bogstaver på et lille skilt (10’10cm) ved kasserne, så du risikerer nemt at stå i kø i mange minutter før du opdager dette…

Jeg er IKKE typen der begynder at købe ind bare fordi der er slagtilbud. Som jeg anbefaler på Shop & Spar-bloggen, så bør folk gå efter tilbuddene, og så ellers holde sig til Lidl, Aldi, Netto og Fakta – i nævnt rækkefølge.

Hvorfor købe flåede tomater til 1,- mere pr. dåse i Bilka når det er præcis samme vare i Netto? Dansk Supermarked har mange varer der kører igennem i både Netto, Føtex og Bilka – og forskellen er alene prisen.

Men det giver en masse frustration at indføre den slags find-dog-en-anden-vej, og er absolut ikke nogen kundeorienteret måde at levere service på. Bilka er på sin helt egen måde med til at sikre, at dem som ikke gider den slags handler andetsteds.

I en verden hvor slagtilbuddene ofte er ens mellem Bilka og Kvickly, så risikerer Bilka rent faktisk at folk i en by som Slagelse bare vælger at tage i Vestsjællandscenteret for at tage i Kvickly i stedet. Dér kan du jo så også nyde en sund lasagne med salat i Vestcafeen eller handle ind til fødselsdagen du alligevel skulle købe gave til hos Fætter BR etc.

Så på alle konkurrenceparametre så graver Bilka graven de selv risikerer at lande i. Det er jo ikke hyggen folk kommer der for…

Dette indlæg blev udgivet i Ikke-kategoriseret. Bogmærk permalinket.