Vi har flere gange – i vores efterhånden over 5 år med samme nummer hos TDC – været dybt skuffede over den manglende tekniske flair hos TDC. Jeg har været inde på det i et tidligere indlæg om TDC’s service, og hvis du ikke har læst en af de to tidligere artikler, så kan du se dem her:
- 29.10.08: TDC og service – en oxymoron…
- 18.09.09: TDCs service-håndtering
Senest var det vores flytning som bød på problemer. Man opbevarer nemlig ikke nogen tekniske tegninger over kabelføringen, så det forventes på forhånd at alle stik ser ens ud over alt i landet. Den stakkels tekniker måtte afsøge hele bopælen (både inden- og udendørs) i håbet om at finde INDgangsforbindelsen.
Den er ikke synlig, og følgelig måtte der en kontrol fra et firbenet stik til for at finde forbindelsen ind til huset. Det gik altsammen fint, og teknikeren fortjener ros for sin løsning. Men så kom problemerne, for pludselig lød vores trådløse telefon som om den var en radio på åbent hav. Lyden trak ud, og det viste sig, at det var den trådløse netværksdel som brugte en kanal flere trådløse telefoner også bruger.
Dette blev løst, men nu gik det så galt med internet-delen. En typisk aften betyder 15-20 afrbydelser og genaktiveringer af den trådløse forbindelse, som simpelthen mistes…
Prøveklud for TDC’s evige opgraderinger og forandringer – til en højere pris end konkurrenterne kan tilbyde. Men den tid er ved at være slut. Seas-NVE er nemlig på vej med fibernet hvor up- og download bliver LANGT hurtigere end “almindeligt” bredbånd, og hvor kombinationen af internet, tv og telefoni lader sig gøre til en pris der ligger i hvert fald 30-35% lavere end TDC Trio…
Giv mig blot én eneste grund til at vi så skulle blive hos TDC… Nej, vel? Jeg håber vi får de 30% tilslutning til fibernet som er MINDSTEkravet for at fibernet kan komme til byen, og jeg glæder mig til at opleve internet som bare virker.
Så kan TDC se i vejviseren efter kunderne, for de flygter naturligvis i stride strømme med de vilkår vi præsenteres for. Det behøver de ikke dyre markedsanalyser for at forstå. Det ville såmænd bare kræve, at de begyndte at sætte sig ind i den frustration kunderne har når skidtet ikke fungerer.
Derfor får TDC snart et los i r*ven. 🙂