Sociale medier

I disse tider ER danske medier begyndt at vågne i forhold til både Twitter og Facebook. Men det er bestemt ikke de eneste sociale medier. Der findes også LinkedIn, MySpace, Hubpages — og mange flere. Markedet er stærkt stigende, men dog alligevel “toppende” i den forstand at folk nu er begyndt at FORDYBE sig i eksisterende sociale netværk. Se blot på Twitter hvor antallet af nye brugere toppede i april med over 1.3 millioner nye brugere for derefter at falde til knap 800.000 i maj 2009.


[Grafikken er væk efter Screensend gik ned]

Der er flere tankesæt i beskrivelsen af sociale medier. Nogle vil helst afholde sig helt fra reklamer for noget som helst, hvorimod andre går i den helt anden grøft, og reklamerer for alt mellem himmel og jord. For mit eget vedkommende vil jeg helst anbefale alle, at tage den gyldne middelvej.

Har du skrevet et blogindlæg som andre kan få gavn af GIVER du folk chancen for at læse med, og gode venner deler da gode ting, ikke sandt? Omvendt kan du ikke forvente at andre deler alting gratis, alene fordi I er på de samme sociale medier. Du må nogle steder leve med en bannerreklame hist og her, ligesom andre garnerer deres sider med Adsense og andre former for reklamer.

Du kan finde mange ting GRATIS, men det kræver ofte tid at finde det gode indhold. Nogle gange kan det godt betale sig, at købe en e-bog for at slå genvej gennem hele forvirringen, og hvis du alligevel skal bruge et video-kursus om at blogge via WordPress, kan du jo lige så godt støtte en ven som i forvejen GIVER dig en masse indhold og investerer sin tid i at glæde dig.

Sociale medier handler, med andre ord, om at erkende, at vi alle deler med hinanden på hver vores måde. Kan du ikke lide den måde nogle skriver på, kan du fjerne din tilmelding. “Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet…”

Derfor er der ingen grund til at brokke sig over vi alle er forskellige. Det er en del af charmen ved at være menneske. 🙂

God weekend til alle. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Ikke-kategoriseret. Bogmærk permalinket.