Det er ganske forbavsende at opdage hvor stor skade en “forglemmelse” af en ifyldning af Dinitrol i karrosseriets hulrum kan have. På en knap 10 år gammel bil, som fik behandlingen for 2,5 år siden kan du opleve gennemtæring når der glemmes at smide Dinitrol i enkelte af disse hulrum.
Så er det en god ting at have en svoger med svejsecertifikat, men det BURDE ikke være nødvendigt. Mandag vil jeg tage kontakt til stedet som foretog den sidste behandling, og han må give en rabat på næste behandling. Havde vi ikke opdaget dette i tide kunne der være sket større skade på karrosseriet.
Nu er det ikke så slemt for os med praktisk erfaring i håndværk, men for kontornusseren som tror han gør sig selv en tjeneste ved at sende sin bil til Dinitrol-behandling kan det blive noget af et chok at opdage, at behandlingen er mangelfuld. Mange værksteder tager ca. 600,- (eller mere) for rustarbejde, så en dårlig behandling kan hurtigt koste næsten det samme i efterfølgende rustarbejde.
Så du skal være opmærksom på hvordan din bil bliver behandlet hvis du sender din bil til regelmæssig Dinitrol. En ødelagt forbro eller vange kan hurtigt blive en MEGET bekostelig affære.
Alle ønskes en god søndag. 🙂