Når tavshed ikke er guld

Efter flere hundrede læserbreve nåede jeg til en erkendelse af, at du lige så godt kan tjene penge på skriveriet ved at skifte fokus. I stedet for at skrive i medier, som gav anonyme tilsvininger er jeg nu begyndt at tjene penge ved at skrive præcis det samme – denne gang på egne blogs garneret med bannerreklamer og Google Adsense.
Continue reading Når tavshed ikke er guld →

Ingen aprilsnar

1. april er for enhver skribent lidt af en udfordring. Der er så mange forventninger til at der dukker en aprilsnar op at man faktisk ikke kan skrive ret meget uden folk bliver skeptiske. Det giver et problem i at kommunikere effektivt når der ligger den slags forventninger på datoen, omend de fleste nok også i denne stund tænker mere i påskebaner end i kommunikation.
Continue reading Ingen aprilsnar →

Google Alerts — Sådan holder du øje med dit navn

Google Alerts er et super værktøj hvis du gerne vil holde øje med hvor dit navn optræder. Det er en god service hvis du ikke ligefrem har et så generelt navn som “Ole Jensen” eller “Bo Sørensen”, selvom det naturligvis også kan bruges på generelle navne — omend resultaterne så bagefter skal filtreres for at du “kun” finder dig selv.
Continue reading Google Alerts — Sådan holder du øje med dit navn →

Flyv ikke højere end vingerne bærer

“Flyv ikke højere end vingerne bærer” er titlen på en god gammel sang, og den er absolut værd at huske. Jeg blev faktisk inspireret til i dag at dele et indlæg fra Martin Thorborg der gav dette indlæg på Thorborgs Talkshow, som jeg også tidligere har anbefalet i forhold til marketing og branding.
Continue reading Flyv ikke højere end vingerne bærer →

Hårfarve uden ammoniak

Det er glædeligt at se at der nu er kommet hårfarve uden ammoniak. Mange har nemlig, gennem årene, haft problemer med at finde en hårfarve på grund af diverse allergier, og det har l’Oréal åbenbart taget til efterretning.
Continue reading Hårfarve uden ammoniak →

Glem marketing hvis dit produkt stinker

Glem alt om marketing hvis dit produkt stinker. Det nytter ikke noget at lave et stort salgsarbejde hvis produktet ikke holder vand. Du vil blive gennemskuet lige med det samme, og det vil være kortsigtet at satse på at sælge sig ud af problemerne.
Continue reading Glem marketing hvis dit produkt stinker →

Du KAN tjene penge online – uden at tage pungen op af lommen

Du kan tjene penge online – uden at tage pungen op af lommen. Det er muligt, men ikke nødvendigvis det optimale.

Hvis du gerne vil skrive en blog, kan du sagtens få din egen blog online, ganske gratis. Se blot enkelte af disse blogs jeg allerede har oprettet på www.blogger.com:
Continue reading Du KAN tjene penge online – uden at tage pungen op af lommen →

Om at beskrive det KORT og PRÆCIST

Det KAN være svært at beskrive et emne kort og præcist — især hvis det omhandler et emne jeg selv brænder for. “Henrik, beskriv kort din holdning til [et bestemt politisk emne]” vil være NÆSTEN umuligt for mig at honorere…

Indtil nu.
Continue reading Om at beskrive det KORT og PRÆCIST →

SWOT eller SSMT-analyser?

Du undrer dig sikkert over overskriften. De fleste bruger “SWOT-analyser” helt uden at tænke nærmere over ordets betydning. Blandt marketingfolk er det velkendt, at det betyder Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats”, hvilket på godt dansk betyder: “Styrker – Svagheder – Muligheder og Trusler.”
Continue reading SWOT eller SSMT-analyser? →

Balancegangen mellem det smarte og over-smarte

Det kan nogen gange være meget svært at afgøre balancegangen mellem det smarte og det over-smarte. Det jeg synes er genialt er måske ikke noget du synes om, og uanset hvor meget man taler om målgrupper, segmenteringer, sproganalyser, grafiske virkemidler, lyden m.v., så vil det hele altsammen også ende med et gæt.
Continue reading Balancegangen mellem det smarte og over-smarte →