Plej din liste

Det er efterhånden veletableret, at man KAN tjene penge på sin liste. Det vil jeg bestemt ikke benægte. Jeg er blevet klogere. 🙂 Dog er der også en vigtig ting at huske i forhold til ens liste, og det er ret overset blandt mange, som begår væsentlige fejl med hele deres eksistensgrundlag, ved at overse dette vigtige råd.


Lad være med at OVERSÆLGE det samme tilbud. Folk har travlt, og gentagelser er noget af det værste du kan gøre, hvis du overskrider den almindelige fornuftsramme, som dine læsere må formodes at have, når de nu har været så fornuftige at tilmelde sig netop DIN liste.

Jeg skrev den korte, men ultra-kompakte e-bog Grab That Cash, som netop fortæller om den ene liste du har allermest brug for. Køb e-bogen, hvis du vil vide hvad det er for en liste, og hvorfor du vil kunne tjene langt de fleste penge på den…

Lister folk selv har tilvalgt skal plejes. Du skal give folk værdi for at de gider læse dig. Hvis du arbejder i et softwarefirma, og I gentager et opgraderingstilbud for mange gange i træk som ENESTE budskab i mailen, så kan du sikkert gætte hvad der sker. Så er der mange, der enten melder fra, eller ganske enkelt laver et filter, som smider fremtidige mails direkte i spam-mappen.

Mange kører tracking (sporing) på deres mails, og det er fornuftigt nok. Men har du tænkt over, der findes mange læsemønstre? Nogle læser når de får tid, og har måske allerede inddelt deres vigtige nyhedsbreve i biblioteker, så de på den måde kan give fuldt fokus på det, som er vigtigt, når de selv har tid.

Der findes intet så patetisk som at se et nyhedsbrev hvor spørgsmålet i emnefeltet er: “Har du glemt mig?”

Nok må nyhedsbreve gerne fortælle en historie, og den må gerne være personlig, men det er altså ikke et ægteskab! 🙂

Derfor plej dine mails med noget, som er vigtigt for din målgruppe, noget de kan BRUGE til noget, og lad salgsteksterne træde lidt i baggrunden når først du har annonceret et produkt. Folk må selv bestemme om de vil købe det, og husk: det er DEM der går glip af noget godt, hvis du har fokus på kvalitet i alle dine produkter.

Comments are closed.