Sundt at udfordre sig selv…

Oprindeligt ville jeg have kaldt artiklen Sundt at udfordre dig selv, men da jeg var ved at skrive overskriften endte det med Sundt at udfordre sig selv, hvilket faktisk er endnu bedre. For vi er jo i gang med en fælles kommunikation. De tips jeg har lært, fungerer for os alle, og ved at inkludere mig selv virker det hele bare en lille smule mere personligt.

Jeg lovede jer en lille artikel om min julekalender, og den kommer lige her.

Det har nemlig været sjovt at have succes med at fuldføre julekalenderen to år i træk. Både i 2012 og 2013 lykkedes det at lave en HEL julekalender med MINIMUM 24 låger. Ganske som jeg i sin tid skrev 200 artikler på 100 dage i den udfordring der handlede om, som minimum, at skrive bare 100 artikler på 100 dage på det engelske EzineArticles.

Da hver artikel skulle være mindst 400 ord lang, lykkedes det at samle over 80.000 ord på systematisk vis med gode backlinks, der i flere år gav en hel del trafik til relevante sider. Et sjovt projekt – men også indbringende, fordi det lærte mig, at jeg virkelig arbejder bedst under pres.

De seneste år har jeg lettet lidt på presset ved at starte i god tid. For startede jeg i sidste øjeblik, kunne jeg risikere, at den danske kulde fik en rolle at spille i forhold til at få indlæggene udgivet til rette tid. Så visdommen ligger i, at kombinere sin praktiske viden med det at kunne udfordre sig selv.

Har julekalenderen givet trafik? Til dels, ja. Ikke at jeg dermed, som håbet, fik solgt en masse e-bøger. Men jeg har i det mindste deltaget i kapløbet om de ti første pladser i det evige ræs på Google og Bing. Konkurrencen er blevet hårdere, og det har sine årsager.

Flere er nemlig begyndt at lytte, og julesæsonen er nok den sæson hvor flest mennesker rent faktisk ER i købehumør. Så lad dig ikke overraske over, at der er mange om buddet. Du kan allerede nu bestemme dig for om du i år vil deltage i ræset. Sæt gang i projektet med en introduktion af den kommende julekalender. Skriv en kommentar til denne artikel med et link til dit projekt, og sæt dig derefter for at fuldføre dit projekt.

Gå over og kig på den form jeg har valgt, og tjek fire-fem andre julekalendere. Så kan du bagefter finde din helt egen stil der passer til dit publikum. Alle er forskellige, og det er ikke alle der er ens – så der er plads til alle.

Held og lykke med dine projekter her i det nye år, 2014. 🙂

Leave a Response