Du bør behandle dine kunder ordentligt

Jeg har været kunde i Finansbanken siden det først hed Skandiabanken, senere EikBank og nu FinansNetBanken – blandt venner Finansbanken – under Sparekassen Lolland. Jeg fik lidt af et chok her til aften da jeg trykkede 22 på YouSee boxen, for de bragte nyheden om, at min bank var krakket og ville indgive konkursbegæring mandag. Særligt overrasket fordi jeg tidligere havde tjekket min e-mail, og IKKE fået nogen e-mail om dette. Banken er overtaget af Jyske Bank, hvilket jeg kunne konstatere da jeg gik ind på bankens hjemmeside for at se om der i det mindste stod noget dér om overtagelsen.

Jeg kunne af rulleteksterne læse, at vi er cirka 70.000 kunder i Finansnetbanken – og vi har sikkert været den sundeste del af aktiviteterne. Egentlig er der ikke noget at frygte for indskud er jo dækket af indskydergarantien.

En overtagelse hos Jyske Bank er heller ikke så skidt endda, som det vist hedder på jysk… 🙂

Det som får mig til at skrive dette indlæg er lige en kort reminder til alle. Når man har folks e-mail adresser i kundedatabasen, så sørg da for pokker for at melde klart ud i en mail til dine kunder FØR de skal have en nyhed via pressen. Det er almindelig kundepleje at man holder sine kunder orienterede, og i disse sms-tider havde der også været sms-optionen direkte fra kundedatabasen.

Jeg er klar over forhandlingerne sikkert har været lige op til nyheden er udsendt, men man går altså ikke til weekend uden at sørge for ens kunder er sikret tryg information. Det er almindelig høflighed og anstændighed at sørge for den slags.

Så brug dette tip som lærdom i god kundepleje. Brug de kanaler du har til at styre hvordan informationerne tilgår dine kunder.

God weekend til alle. 🙂

Leave a Response