Effektive mennesker tænker LANGsigtet

Effektive mennesker tænker langsigtet – de tænker fremtid, potentiale, udvikling i stedet for fortid, skuffelse og afvikling. Det kendetegner oversmarte eks-ledere, at de har høstet gode bonus- og resultataftaler, men bagefter har efterladt virksomheder i en langt dårligere stand fordi de alene havde fokus på ganske få nøgletal.

Dette gælder ikke kun i de brancher som påvirkes af krisen, såsom rejsebranchen eller salg af nye biler. Det gælder på alle områder. Hvis du engang imellem har bladret gennem det amerikanske blad, Fortune (der udgives af Time-koncernen), vil du netop have set den kæmpe forskel mellem resultaterne. De som har tænkt langsigtet har på den korte bane tabt lidt penge på grundinvesteringerne i deres projekter, men på den lange bane har de vundet stort.

Den slags skal du lære af.

De som starter med at blogge, og dropper bloggen efter tyve indlæg var måske kun det 21. indlæg fra at have nået deres mål. De opgav LIGE FØR det ville begynde den opadgående tendens. De søgte kortsigtede løsninger, og tabte derfor det hele på gulvet.

Det langsigtede fokus
De som drives af lysten til at skrive vil komme med nyt indlæg, selv i tider hvor der ikke tjenes direkte penge på det. De ser potentialet, og derfor ser de også indtjeningen over tid. Alting tager tid. Den gode ost skal også lagres, og det samme skal bloggen. En blog med fire artikler er ikke nær så læseværdig hvis der er flere måneder mellem hvert indlæg. Ganske som en have skal holdes for at vedblive med at være pæn, så skal bloggen også drives for at blive en succes.

Effektive mennesker stopper ikke når den første check fra Google kommer ind på kontoen, men den første betaling er kun første skridt på vejen. Helt naturligt er det en kæmpe motivation for at FORTSÆTTE at se, at det betaler sig, men hvis der kun tænkes i primær indtjening går du glip af en del ekstra indtjeningsmuligheder.

Hvad du kan bruge afledt indtjening til
Måden du kan bruge dine skriverier er blandt andet til at profilere dig selv. Når folk finder ud af du har en helt speciel ekspertise på et bestemt område, så kommer der andre medier til dig. En journalist skal måske lave research på et område hvor du netop skriver. Hvem tror du selv journalisten skriver en mail til? Det SKULLE jo gerne være dig. Du deler i forvejen dit indhold med hele verden, så hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud?

Den dag du bliver spurgt om at holde foredrag, eller skrive en bog, om din niche, så skal du ikke holde dig tilbage. Tværtimod skal du tænke langsigtet og dyrke din niche. Ingen bliver kendte på at sætte deres lys under en skæppe, så derfor bør du heller ikke gøre det.

Jeg håber at have inspireret dig til at tænke videre over din planlægning og fokusering. God weekend. 🙂

Leave a Response