Identificér dine MO

I dagens artikel skal du identificere dine MO. Hvis du ser mange krimier, så tænker du straks på ordet “motiv” fra ordet Modus Operandi – men i dag skal vi arbejde med en anden type “MO”. Vi skal nemlig se på det engelske ord “Missed Opportunities”, nemlig “Mistede Muligheder”.

Hver gang du mister en kunde mister du en indtjening. Du sparer måske så også en potentiel udgift, men den er normalt betinget af et salg. F.eks. når en kunde skal returnere en dvd-afspiller, som du bagefter skal sende rundt til rekordstore priser gennem det statsautoriserede PostDanmark – som vil blæse sine kunder en lang march.

Nå, tilbage til emnet. Den politiske tangent hører ikke til hér. 😉

Mistede muligheder handler om at finde ud af hvor kæden hopper af. Du skal se meget nøgternt på din webshop, din blog, dine affiliate sider – med andre ord: alt – for at finde ud af hvorfor du ikke sælger det du håbede på. Der ER muligheder for at finde fejlene, og en af måderne er, at tage sine besøgendes briller på.

Når et element er svært at læse, går folk videre. Når et produkt er forkert beskrevet, taber folk interessen. Når du mangler vigtige informationer folk ønsker at få fra dig, så taber dine potentielle kunder hurtigt lysten til at købe fra dig.

Men ganske ofte er det ikke lysten til at købe produktet de mister. De køber bare produktet andetsteds.

Lad være med at arbejde ud fra prisen alene. En reduceret pris er ikke nok. Hvis du derimod har landets bedste service, så genkender folk lynhurtigt din butik som værende en troværdig butik, og så vil du have omdannet en mistet mulighed til et konkret salg.

Hvad har du opdaget er dine mistede muligheder, og hvad vil du gøre ved det? Skriv gerne en kommentar.

Leave a Response