Find behovet – og dæk det!

Dagens artikel handler IKKE om sex… Vi taler den naturlige konsekvens i forhold til hvordan salget kommer. Hvis du læser engelsk har du sikkert allerede enten hørt om eller læst Joel Comms bog “Click Here to Order”. I den bog kommer Joel Comm ind på hvad der skaber et salg med talrige eksempler på hvordan andre online købmænd har gjort.

Find behovet – og dæk det!

Jo tydeligere du forstår dine læsere, jo bedre bliver du i stand til at tilpasse dine reklamer og de produkter du vælger at videresælge til dine læsere. Du konverterer, med andre ord, dine læsere til købere ved at skabe en naturlig nysgerrighed i forhold til det du har at sælge.

Hvis der er én ting mange stadig misforstår så er det, at de TROR, at hvis noget ikke virker for dem, så er det “bare fordi det ikke virker”… Tro mig: er der én ting der virker så er det at kombinere sine reklamer fra Adsense med bannerreklamer. Den eneste fejl jeg til tider begår er, at jeg ikke husker at vedligeholde mine reklamer. Dén fejl har jeg lært af ved at lave en liste over sites hvor jeg HAR bannerreklamer, og så er der indlagt i regnearket hvornår reklamerne udløber. Jeg kunne have valgt én fil som blev kaldt de respektive steder, men jeg foretrækker at tilpasse indholdet til hver niche – og det betaler sig.

Så hvis du ikke sælger noget, så er det nok på tide at tænke lidt over denne vigtige sætning:

Find behovet – og dæk det!

God weekend. 🙂


Denne artikel var inspireret af en debat jeg havde ovre på Netpenge.info.

Leave a Response