Hold fast ved din troværdighed

Når folk spørger mig hvad den vigtigste ting ved online indtjening er, så svarer jeg altid: “Hold fast ved din troværdighed.”

Troværdighed kan ikke købes, fås eller snydes frem. Troværdighed består i altid at sige sandheden. Fortæl f.eks. aldrig at et produkt er godt, medmindre, det ER godt. Lovpris aldrig en internet-guru hvis vedkommende laver noget bras. Stå ved dine holdninger, og vær parat til at betale prisen.

Virkeligheden er nemlig sådan, at du sagtens kan tjene kortsigtede penge på at lovprise et produkt, sælge en masse, skumme fløden, og smutte igen. Det giver bare stort bagslag når folk bagefter opdager, at du tog dem ved næsen — og derfor bør du ALDRIG begå den fejl.

Troværdighed online kan googles. Alt hvad du har skrevet gennem tiden kan findes frem igen. Det er ikke kun på Facebook at du ikke kan kontrollere indholdet. Det gælder over alt. Selv det korteste indlæg på en nyhedsgruppe kan komme direkte frem i søgninger, så du skal aldrig skrive noget du ikke er parat til at se igen.

Det er så også sandt at alt kan tages ud af den sammenhæng i hvilken det er skrevet, og fremstå anderledes — men det er en helt anden sag. Jeg tænker i dette indlæg på velmenende mennesker som bare gerne vil vide hvad du står for.

De fine herrer kalder dette for Reputation Management. Det handler om at bevare et godt brand. Et godt navn, og det kræver en ihærdig og konstant indsats for aldrig at falde i de faldgruber som ellers kan være økonomisk ganske fristende.

Her på bloggen finder du KUN seriøst materiale. Skulle du nogensinde støde på noget der ikke er godt, så skriv en kommentar. Jeg tjekker gerne ting ud hvis en internetsælger pludselig ændrer adfærd. Det kan nemlig sagtens ske, at en person som var seriøs i 2007 viser sig mindre seriøs i dag. Den slags feedback er altid velkommen.

Alle ønskes nogle fortsat gode juledage. Håber I alle hygger jer i familie og venners lag. 🙂

2 Responses to “Hold fast ved din troværdighed”

  1. […] Der er en hårfin grænse mellem at kunne sælge sit budskab, og så at over-sælge samme budskab. Det første er en kunst, det sidste ødelægger ens troværdighed. […]

  2. […] ved alle, hvordan selv den mindste velbegrundede skepsis kan ødelægge alt. Det er ens troværdighed, der er på spil – og den skal man værne om, både on- og […]

Leave a Response