Hvad er “meget trafik”?

Hvordan definerer du meget eller lidt trafik? Når man hører om de store drenge med 35.000 RSS-læsere, så lyder 400-700 daglige besøgende ikke af særligt meget, men når man til gengæld regner hele det sidste år sammen og tænker på at lidt over 190.000 har besøgt mit domæne, så er der et langt vigtigere spørgsmål end mængden af trafik, der melder sig.

Hvor meget har du GIVET dine besøgende?

Det langt vigtigere spørgsmål er hvor meget du egentlig har GIVET dine besøgende. Det du giver er nemlig også det du får retur. Hvis folk søger via en søgemaskine og fandt en af dine sider, fik de så den information de ledte efter? Har du prøvet at kigge lidt på dine statistikker for at se hvor folk kommer ind på dine sider, og hvor de forlader dit domæne. Gå domænet igennem i forhold til disse statistikker, for du vil opdage, at det er dine “exit pages” der måske mangler noget i forhold til det du også selv leder efter når du surfer rundt på internet.

Du kunne få besøg af hele verden i morgen men det ville ikke ændre spor ved din indtjening og dine resultater hvis det du tilbyder ikke matcher de krav folk nu om dage stiller. Derfor: lyt til dine besøgende i stedet for at satse på trafikken alene. Der er mange steder jeg ser på søgeresultater, men hvis domænenavnet vækker dårlige minder besøger man ikke siden. Pas på du ikke ender i samme grøft, og pas godt på den trafik du har og de besøgende du får på dine sider.

Husk: kommentar-feltet bider ikke…. I er velkomne til at kommentere. 🙂

Leave a Response