Sin egen værste reklame

Du bør alvorligt overveje hvordan du præsenterer dig selv. Nogle mennesker er sine egne værste reklamesøjler. Brok, brok, brok. Når den slags mennesker ikke har noget særligt at byde på, så undrer jeg mig — og jeg er nok ikke den eneste 🙂 — over hvad folk egentlig vil opnå.

De kan godt opnå en del backlinks — links tilbage til deres blogs og hjemmesider, men hvad nytter det? Det nytter intet hvis ikke værdien er til stede når brugeren (som ER et menneske) besøger din blog og finder ud af, at der egentlig ikke var noget særligt at komme efter.

Jeg motiverer folk til at tænke sig om en ekstra gang før de siger eller skriver noget fordi bordet fanger, allerede første gang. Jeg ved godt jeg selv tidligere har ladet mig friste af at tage diskussioner som ikke var værd at tage, men jeg er blevet klogere. Dels via podcasts om praktisk psykologi, men også ved at tale med vores meget gode venner i det franske, som er til stor motivation, personlig udvikling m.v.

Jeg har faktisk lært så meget, at jeg nu også kan give tips videre her på bloggen når jeg ser ting som er relevante for netop det at markedsføre sig selv effektive. At brande sig, som det kaldes nu om stunder.

Men husk at næste gang du søger et job, eller hvis nogen søger informationer om din virksomhed, så bruges søgemaskinerne flittigt. Du vil blive stillet spørgsmål hvis noget måtte være relevant i forhold til det job du skal bestride, og du kan i hvert fald være sikker på, at hvis en mulig kunde finder noget belastende hører du ikke fra vedkommende igen. Kun meget få har integritet nok til at spørge dig om sagens baggrund, men nu er du i hvert fald forberedt på at beskrive dine ting ordentligt når du skriver i fora, nyhedsgrupper m.v.

Som altid, er du dog velkommen til at komme med feedback. Det er meget værdsat at vide hvad DU synes om det jeg skriver. Fortsat god dag. 🙂

Leave a Response